صادرات فرش ماشینی کاشان به ۸۰ کشور جهان

سخنرانی تولایی در حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در اتاق بازرگانی کاشانکاشان فردا –  رئیس اتاق بازرگانی کاشان با بیان این‌که هم‌اکنون فرش ماشینی این منطقه به ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود، گفت: این صنعت از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین ماشین‌آلات صنعتی بهره‌مند است.

به گزارش ایرنا «محمود تولایی» در «همایش توسعه صادرات فرش ماشینی فرصت‌و چالش‌ها» با یادآوری این‌که کشورهای منطقه و همچنین اروپایی و آمریکایی مشتریان خوب فرش ماشینی منطقه کاشان هستند، افزود: پس از فرش به ترتیب ورقه‌های فولادی، گلاب و عرقیات بیشترین کالاهای صادراتی را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: تولید و صادرکردن فرش ماشینی به علت وجود تخصص‌های لازم این صنعت در منطقه کاشان مقرون به صرفه‌تر از دیگر نقاط کشور است، اما تولیدکنندگان با وجود تحریم‌ها در تامین مواد اولیه دچار مشکل هستند.

بیشتر بخوانیم:
+ رفتار اداره کل صمت در ندادن اختیارات به کاشان شرم‌آور است

رئیس اتاق بازرگانی کاشان، برطرف کردن موانع تولید از مسئولان را خواستار شد و اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ واحد تولیدکننده فرش ماشینی در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل وجود دارد.

وی تشریح کرد: هم‌اکنون نزدیک به ۹۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز تولید فرش ماشینی باید از خارج کشور به این منطقه وارد شده و پس از ایجاد ارزش افزوده با کاری سخت و تبدیل به فرش، دوباره صادر شود.

تولایی در ادامه از کاشان به عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده مفتول‌های مسی در کشور یاد کرد و اظهار داشت: این شهرستان دارای سه واحد تولیدکننده ظروف چینی و همچنین لوله‌های چدنی است که صادرات هم دارند.

وی یادآور شد: گمرک کاشان هم‌اکنون فقط در بخش صادرات فعالیت دارد و با توجه به این‌که گمرک دارای ساختار مورد نیاز است، انتظار می‌رود مسئولان نسبت تشیکلات بخش واردات گمرک در منطقه اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.