ورود ماده مخدر جدید «کمیکال» به کاشان

ماده مخدر کمیکالکاشان فردا – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان از ورود ماده مخدر جدیدی بنام کمیکال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کاشان، محمدحسین تقوایی گفت: کمیکال مخدر و روان‌گردانی تهیه‌شده از خانواده ماری جوانا صنعتی است.

وی افزود: این ماده مخدر به صورت اسپری و سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف یک بار آن موجب وابستگی و اعتیاد خواهد شد.

به گفته وی کمیکال ارزان بوده و به راحتی در دسترس قرار دارد و به همین علت در میان جوانان و به خصوص رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال بسیار رواج پیدا کرده است.

بیشتر بخوانیم:
+
بیشترین مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کاشان ۱۸ تا ۲۷ سال سن دارند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان توضیح داد:هر نوع ماده مخدر با توجه به مواد تشکیل‌دهنده آن علائم مشخصی دارد. مصرف ماده مخدر کمیکال نیز باعث احتمال بروز علائمی چون سرگیجه، حالت تهوع، توهم دیداری و شنیداری، سفر در مکان و زمان، احساس سرخوشی، خنده‌های مفرط،‌ فشار خون، حالتی شبیه به سکته مغزی و کما به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، عدم کنترل حرکتی، دشواری در حرکت اعضای بدن و در صورت عدم مصرف در صورت اعتیاد؛  احتمال تشنج و کاهش فشار خون نیز در فرد مصرف‌کننده مشاهده شده‌است.

تقوائی افزود : کاهش حافظه، کاهش قدرت عکس‌العمل، اختلالات روانی، انزوا، عدم پذیرش مسئولیت، تغییر DNA، بروز صفات مردانه و زنانه، عدم کنترل احساسات و کاهش قدرت یادگیری از مهم‌ترین عوارض بلندمدت این ماده افیونی است.

وی برخورد نامناسب با فرزندان، فرزندپروری ضعیف، اختلاف والدین با یکدیگر، عدم نظارت بر رفتار فرزندان، گرایش اعضای خانواده به مصرف مواد و برخی دیگر از رفتارهای ضد اجتماعی را عامل گرایش جوانان به اعتیاد برشمرد و از والدین خواست از طریق ایجاد رابطه عمیق و غنی، افزایش حمایت از فرزندان و بهبود کیفیت محیط خانوادگی، به پیشگیری از اعتیاد کمک کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.