پیوند صنعت، دانشگاه در توسعه کار گلاب لازم است

فرماندار کاشان در دومین کنفرانس گل محمدیکاشان فردا فرماندار کاشان ‌ پیوند سه هرم صنعت، دانشگاه و بازار در فرآیند توسعه این محصول را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشت گل محمدی محصولی راهبردی برای منطقه محسوب می‌شود که باید تلاش شود با تقویت بخش صنعت و دانشگاه و شناسایی بازارهای جهانی نتایج خوبی حاصل شود.

علی‌اکبر مرتضایی در مراسم آغازین کنفرانس بین‌المللی گل‌محمدی در قمصر کاشان اظهار کرد: گل محمدی و تولید گلاب در کنار دیگر توان‌مندی‌های ویژه این منطقه می‌تواند عامل مهمی در رونق و جذب گردشگری داخلی و خارجی باشد.

بیشتر بخوانیم:
+ ارائه ۶۰ مقاله در کنفرانس بین‌المللی گل محمدی

مرتضایی تاکید کرد: ایرانیان از نخستین کسانی هستند که از گذشته‌های دور به ویژگی‌های خوراکی و درمانی گل محمدی پی برده‌اند و ایران از قدیمی‌ترین کشورهای تولید‌کننده گلاب در جهان است، به طوری که سابقه آن با توجه به اسناد تاریخی به بیش از ۲۵۰۰ سال قبل باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: عطر گل محمدی ایران به ویژه منطقه کاشان، به سبب شرایط اقلیمی از کیفیت خاصی برخوردار است با این وجود، آن‌گونه که شایسته است در دنیا معرفی نشده است.

فرماندار کاشان برگزاری کنفرانس بین‌المللی گل‌محمدی را فرصتی مغتنم برای معرفی این محصول در سطح بین‌المللی دانست و از ابتکار عمل برگزارکنندگان این همایش در ثبت گل محمدی به عنوان گل ملی ایران و منطقه کاشان در اذهان جهانیان تقدیر کرد.

دومین کنفرانس بین‌المللی گل محمدی با حضور جمعی از پژوهشگران داخلی و خارجی به مدت سه روز در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان واقع در قمصر در حال برگزاری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.