مدیرمسئول کاشان نیوز از اتهام توهین و افترا تبرئه شد

سعید غلامیان مدیر مسئول کاشان نیوزکاشان فردا –  دادسرای کاشان «حسین فرخ‌یار» عضو هیئت علمی گروه معماری دانشگاه آزادکاشان و «سعید غلامیان» مدیر مسئول کاشان نیوز را از اتهام توهین و افترا تبرئه کرد.

به گزارش کاشان نیوز، با انتشار مصاحبه «حسین فرخ‌یار»، شورای اسلامی سفیدشهر از مدیر مسئول کاشان نیوز به اتهامات متعددی شکایت کرده بود که در دادسرای آران و بیدگل قرار منع پیگرد صادر شد.

بیشتر بخوانیم:
+  متضرر اصلی بازی‌های سیاسی شهروندان سفیدشهر هستند

اما با شکایت مجدد این شورا از سعید غلامیان و حسین فرخیار شعبه ۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کاشان ضمن انجام تحقیقات نامبردگان را از اتهام توهین به افترا مبری دانست.

در ادامه این ماجرا علی‌رغم اعتراض وکیل شورای شهر سفیدشهر، آقای محمد سلمانی نصرآبادی در دادگاه جزایی کاشان قرار منع تعقیب تایید شد، اما در قسمتی دیگر از این پرونده با صدور کیفرخواست با اتهام نشر اکاذیب «از طریق رایانه»[!] پرونده به دادگاه جزایی کاشان ارسال شده و در شعبه ۱۰۵ جزایی در دست رسیدگی است.

اظهارات دکتر فرخیار که نظر یک کارشناس باسابقه در این مصاحبه بود نشر اکاذیب تلقی شده و چون این مصاحبه در یک نشریه رسمی و قانونی منتشر شده است انتشار آن انتشار اکاذیب اعلام شده است.

در قسمتی این گفت‌وگو فرخیار گفته است: «ما ساختارهای زیرزمینی و دستکند متفاوتی در کل ایران داریم اما این‌که هر فضای زیرزمینی را به نام شهر معرفی کنیم اشتباه است.

در تبلیغات سفیدشهر اعلام می‌شود دومین شهر زیرزمینی ایران، اما واقعا هیچ چیز جز چند فضای خالی، بدون مستندات تاریخی و بدون هیچ‌گونه کاوش وجود ندارد.

فضاهایی که به‌هم متصل هم نیستند و مثل نوش‌آباد در ادامه هم نیستند. نباید چیزی را به فضاهای موجود افزود و تونل برای اتصال این فضاها بزنیم تا بگوییم این یک شهر زیرزمینی تاریخی است.

این کار گم‌کردن ذهن‌ها از روند تحولات تاریخی منطقه کاشان است.

ما شک نداریم که نوش‌آباد، سابقه پیش از اسلام دارد، شک نداریم که طسمیجان برای دوره تاریخی است.

اما برای ساختارهای زیرزمینی سفیدشهر مستندی در دست نیست. نباید فضایی بسازیم که وجود ندارد و بخواهیم مسیر تاریخ کاشان را عوض کنیم.

تنها به این دلیل که این منطقه زادگاه فرد خاصی است؟ فردی که می‌خواهد شهر زادگاه خود را از بن‌بست دربیاورد، اما باید بدانیم اگر توانستیم رئیس چند اداره را عوض کنیم، با قدرت سیاسی و پول نمی‌توانیم مسیر تاریخ را هم تغییر دهیم.

چرا هزینه این کارها باید از جیب کشاورزی که به سختی در گرمای ۵۰ درجه خربزه و پنبه می‌کارند بیاید؟ مردم زحمتکش سفیدشهر به سختی مالیات و عوارض می‌دهند و آقایان این پول را برای رقابت با شهرهای دیگر هزینه کنند چون قصد دارند شهرزیزمینی بسازند!»

این سخنان وقتی اهمیت پیدا می‌کند که با گذشت یک سال از این ماجرا، کاوش در شهر ادعایی به نتیجه‌ای که شاکی مدعی آن است منتهی نشده است!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.