تولید سالانه ۴۰۰ کیلو اسانس گل محمدی در کاشان

علی‌اکبر مرتضایی فرماندار کاشانکاشان فردا فرماندار کاشان گفت: سالانه ۴۰۰ کیلو اسانس گل محمدی از گل‌های کشت‌شده در مزارع کاشان استحصال می‌شود.

به گزارش مهر، علی‌اکبر مرتضایی در حاشیه دومین کنفرانس بین‌المللی گل محمدی با بیان این‌که دو هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع سطح شهرستان زیر کشت گل محمدی است، اظهار داشت: سالیانه بیش از ۱۰هزار تن گل محمدی از این مزارع برداشت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در منطقه کاشان و در سال‌های بدون خسارت می‌توان در هر هکتار به طور متوسط ۴۲۰۰ کیلو گل محمدی برداشت کرد، ابراز داشت: میزان گلاب تولیدی در شهرستان کاشان در سال بیش از ۱۵ هزار تن گلاب درجه یک است.

بیشتر بخوانیم:
+ پیوند صنعت، دانشگاه در توسعه کار گلاب لازم است

مرتضایی کشورهای هدف برای صادرات این محصول از کاشان را اتحادیه اروپا، آسیای شرقی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برشمرد.

فرماندار کاشان با بیان این‌که این شهرستان قطب صنایع فرآوری گلاب، اسانس و عرقیات گیاهی در کشور است، بیان داشت: شهرستان کاشان ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار تن گلاب و بیش از ۸۰ هزار تن عرقیات گیاهی در سال را دارد که این محصولات در ۳۸ کارخانه صنعتی و حدود هشت هزار دیگ در یک هزار و ۸۰۰ کارگاه سنتی فرآوری و عرضه می‌شود.

مرتضایی از گردش مالی ۵۰۰ میلیارد تومانی اسانس، گلاب و عرقیات گیاهی در سطح شهرستان کاشان در سال خبر داد و افزود: این صنعت حدود پنج هزار نفر اشتغال دائمی در گلستان‌ها، یک هزار نفر در کارخانجات صنعتی، سه هزار نفر در کارگاه‌های سنتی و بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز کارگر در ایام گل‌چینی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.