جشنواره «بز مهابادی» در اردستان برگزار شد

مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در جشنواره بز مهابادیکاشان فردا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: هر چند این استان در بخش دام سنگین و پرورش مرغ فعالیت خوبی داشته اما به بحث دام سبک کمتر پرداخته شده که نیازمند توجه بیشتر است.

مهرداد مرادمند چهارشنبه ۶ آذرماه در جشنواره بز مهابادی اردستان تصریح کرد: می‌توانیم در چنین شرایطی روی گزینه‌هایی مانند بز مهابادی بیشتر کار کنیم که در این راستا زمینی برای ساخت مجتمع دام‌پروری واگذار شده و در مرحله فراهم‌کردن زیرساخت‌های آن هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و حراست از نژاد اصیل بز مهاباد، شناساندن توان‌مندی دام‌پروری و سایر ظرفیت‌های مهم و اقتصادی شهرستان اردستان عنوان کرد و افزود: منطقه مهاباد از نظر حفظ ذخایر ژنتیکی ارزش‌مند و مستعد پرورش دام سبک است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

 اردستان رتبه نخست تولید گوشت مرغ در استان اصفهان
وی تشریح کرد: کارهای بسیاری در صنعت گاو شیری، تولید اسپرم، مواد ژنتیکی و طیور صورت گرفت چنان که شهرستان اردستان رتبه نخست تولید گوشت مرغ در استان اصفهان است.

بیشتر بخوانیم:
+ آران‌و‌بیدگل فعال‌ترین مرکز تولید خاویار استان اصفهان

مرادمند اضافه کرد: استان اصفهان با تولید سالانه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر خام رتبه نخست، ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ رتبه دوم، ۷۰ میلیون تن گوشت قرمز رتبه پنجم، ۱۰۴ هزار تن تخم‌مرغ رتبه دوم، ۱۰ هزار تن گوشت بوقلمون رتبه نخست کشور را دارد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، این استان در مجموع با ۴۷۰ هزار راس دام سنگین، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس گوسفند، ۷۰۰ هزار راس بز، یک هزار و ۸۵۰ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۳۷ میلیون جوجه‌ریزی در هر دوره، ۲۰۷ واحد مرغ تخم‌گذار با ۱۲ میلیون قطعه و ۱۱۰ واحد پرورش بوقلمون که رتبه نخست کشور را دارد.

هفته فرهنگی اردستان با برنامه‌های گوناگونی مانند همایش بزرگ‌داشت شهید مدرس، نمایشگاه تولیدهای دامی و محصول‌های خانگی، رونمایی از لوح یادبود ثبت ملی یخچال و فرش دستی مهاباد، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، همایش گویش اردستانی و جشنواره صد دانه یاقوت تا دوازدهم آذرماه در نقاط مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.