سهم بزرگ شهرداری در کسب عنوان ملی نساجی

محمد بینوا مسئول حوزه صنایع دستی میراث فرهنگی کاشانکاشان فردا ـ محمد بینوا مدیر مرکز هنرهای دستی میراث فرهنگی کاشان با بیان این‌که اقبال عمومی مردم به صنایع دستی بسیار است گفت: کاشان قطب صنایع دستی است و با وجود قرارگیری در جوار اصفهان اما هنر کاشان جلوه منحصر‌به‌فردی دارد.

بینوا در برنامه رادیویی صبح سیلک، با اشاره به کسب عنوان شهر ملی نساجی سنتی کشور توسط کاشان در سال گذشته خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان‌ها و ادارات مختلف و به همت و اراده مسئولین شهر به خصوص شهرداری کاشان این جایگاه کسب شد و این عنوان ملی به فهرست افتخارات خطه نخستین‌ها اضافه شد.

بیشتر بخوانیم:
+ تلاش برای ثبت شهر جهانی نساجی سنتی به‌نام کاشان

هنرمند شعرباف سنتی کاشان با یادآوری این‌که هنرمندان صنایع دستی کاشان ۱۲ نشان یونسکو دریافت کرده‌اند که در کشور بی نظیر است عنوان کرد: در سال گذشته چهار نشان جهانی نیز در رشته‌های نساجی سنتی از سوی هنرمندان کاشانی کسب شده است.

بینوا با تأکید بر این‌که شهردار به عنوان سکان‌دار شهر با حمایت‌های خود نقش بزرگی در تحقق شهر ملی نساجی سنتی ایفا کرد گفت: با ابتکار تشکیل شورای هنر توسط شهرداری، قطار توسعه فرهنگ و هنر سرعت بیشتری به خود گرفته است.

وی با بیان این‌که فاصله نزدیک‌تری برای رسیدن به شهر جهانی نساجی سنتی حاصل شده است افزود: تحقق شهر جهانی نساجی سنتی جز با همکاری ویژه شهرداری دست یافتنی نخواهد بود چنان‌که لوح شهر جهانی در صورت کسب شدن، متعلق به شهرداری و جزو سرمایه‎های بی‌بدیل فرهنگی تاریخی و تمدنی کاشان محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.