سوم آذر تولد مینا ساداتی هنرمند کاشانی

مینا ساداتی هنرمند سینما و تئاتر کاشانیکاشان فردا – مینا ساداتی زادهٔ ۳ آذرماه ۱۳۶۰ در کاشان، بازیگر سینمای ایران است. وی دانش‌آموخته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای تهران است. بابک حمیدیان بازیگر تئاتر سینما و تلوزیون همسر مینا ساداتی است.

ساداتی که تا کارشناسی‌ارشد گرافیک خواند بود، اما علاقه خود را در بازیگری یافت. برای مهارت در بازی‌گری به آموزشگاه کارنامه رفت و مشغول به تحصیل شد.

او با فیلم سینمایی «زخم شانه حوا» پا به دنیای بازیگری گذاشت، اما هنرنمایی مینا در سریال تنهایی لیلا محبوبیت او را به اوج رساند. این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی برای پخش از شبکه سوم سیما ساخته شد.

مینا ساداتی در این سریال نقش لیلا را برعهده داشت و توانست هنر بازیگری خود را به خوبی نشان دهد.

از دیگر آثار این هنرمند جوان کشورمان می‌توان به عیار ۱۴، سعادت‌آباد، خانه پدری، فیلم حضرت محمد (ص)، آفریقا، مهمونی کامی، برف، هاری، تنها در چند دقیقه سکوت و عصر یخبندان اشاره کرد.

مینا ساداتی در سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر سال ۹۳ نامزد بهترین بازی‌گر نقش مکمل زن برای «عصر یخبندان»، در سی‌وچهارمین دور جشنواره ۹۴ نامزد بهترین بازی‌گر نقش اول زن برای بازی در فیلم «امکان مینا» و در سی‌وپنجمین دوره ۹۵ نامزد بهترین بازی‌گر نقش مکمل زن برای بازی در «تابستان داغ» شده بود.

وی در سال ۱۳۹۷ در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن برنده جایزه بهترین بازی‌گر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم سینمایی «تابستان داغ» شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.