سومین سفر امسال وزیر خارجه عمان به تهران

سفر یوسف بن علوی به تهرانکاشان فردایوسف بن علوی، وزیر خارجهٔ «عمان» دوشنبه ۱۱ آذرماه ۹۸ برای سومین بار در هشت ماه گذشته راهی تهران شد تا با مقامات کشورمان گفت‌وگو کند. وی در این سفر با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه و «علی شمخانی»، دبیر شورای امنیت ملی ایران دیدار کرد.

به گزارش یورونیوز بن علوی هدف از دیدار خود را کاستن از تنش‌های منطقه‌ای خواند و گفت:‌ «تنش در منطقه به سود هیچ‌کدام از کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس نیست و باید از افزایش آن به هر شکل جلوگیری شود.»

وزیر خارجه عمان یک هفته پیش در ۲۵ نوامبر با مایک پمپئو، وزیر خارجهٔ دولت ایالات متحده آمریکا دیدار کرده بود؛ دیداری که پمپئو آن را سازنده توصیف کرد و گفت:‌ «از عمان به دلیل همکاری در موضوعات ضد تروریسم و مشارکت در اتحاد استراتژیک خاورمیانه قدردان هستیم.»

 علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار روز دوشنبه‌اش با بن‌ علوی خواستار آن شد که عربستان «با تسلیم در برابر خواست مردم یمن»، ثبات و امنیت منطقه را بیش از این به خطر نیندازد.

عمان که روابط خوبی با ایران دارد پیش از این به عنوان واسطهٔ پیام‌رسانی میان دولت‌های ایران و ایالات متحده فعالیت داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.