دانشگاه کاشان رتبه دوم کشوری را کسب کرد

رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک»کاشان فردا – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: در جدیدترین رتبه‌بندی گرین‌متریک 2019 دانشگاه کاشان برای سومین سال پیاپی رتبه دوم کشوری را در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کسب کرد.

مجید منعم‌زاده با بیان این‌که ۲۲ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی گرین‌متریک 2019 حضور دارند افزود: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه‌بندی، همچنین از بین ۷۸۰ دانشگاه سراسر جهان، در جایگاه ۱۲۳ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانیم:
+ دانشگاه کاشان رتبه دوم را کسب کرد
+ دانشگاه کاشان در رتبه‌بندی مختلف همواره بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور بوده

وی خاطرنشان کرد: این رتبه‌بندی با هدف ارائه چشم‌انداز جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف راه‌اندازی شده است و از شش شاخص کلیدی؛ محیط زیست و زیرساخت، انرژی و تحقیقات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ونقل، و آموزش برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند.

گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ۱۰ هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شود که فهرست پانصد مؤسسه برتر بر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می‌شود.

مشارکت در این نظام رتبه‌بندی، گامی در جهت فعالیت‌های بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، معرفی آن‌ها به سایر دانشگاه‌ها و برجسته‌کردن اهمیت موضوع پایداری، مسائل محیط زیستی و چالش‌هایی مانند فرایند گرم‌شدن زمین، بهره‌برداری بیش از حد از منابع، وابستگی به منابع نفتی و کمبود آب و غذا در سطح جهان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.