اجرای ۲ حکم قصاص در زندان کاشان

اعدامکاشان فردا – سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب کاشان درباره جرم قاتلانی که صبح دوشنبه ۱۸ آذرماه ۹۸ در محوطه زندان حکم آن‌ها اجرا شده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزاش پایگاه خبری اهل کاشانم، روح‌الله دهقانی افزود: قصاص عامل قتل از طریق اسیدپاشی و ‌همچنین قاتلی که با چکش مقتول‌ را به قتل رسانده بود مقارن با طلوع آفتاب دوشنبه اجرا شد.

بیشتر بخوانیم:
+ صبح امروز حكم قصاص در زندان كاشان اجرا شد

وی تصریح کرد: این حكم با تأسي از آيات قرآن و آيه ۱۷۹ سوره بقره ‹‹وَ لَکُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ›› و در اجراي آرا صادره از دادگاه كيفري استان اصفهان دو محكوم به قصاص نفس، پس از اتمام تشريفات قانوني و استيذان از رياست قوه قضائيه با حضور مقامات ذي‌صلاح قانوني و اولياء دم مقتولين به اجرا درآمد.

دهقانی یادآور شد: عليرغم تلاش‌ها براي مصالحه به دليل اصرار اولياي‌دم بر قصاص، شخصی که از اتباع افغانستان بود و به دستور پسر عموی مقتول با نقشه قبلی و‌ تهیه اسید و پاشیدن آن به صورت مقتول باعث قتل وی شده بود، اعدام شد.

وی با باین این‌که محل‌وقوع جرم جوشقان استرک بوده که اختلاف در مالکیت یک قطعه زمین‌ کشاورزی بین مقتول و‌ پسر عموی وی باعث‌قتل‌ وی شده بود. گفت: حکم دیگری که هم‌زمان در زندان کاشان اجرا شد مربوط به قصاص شخصی است که در سال ۱۳۹۱ با ضربات چکش مقتول را در ‌قمصر به قتل رسانده بود.

دهقانی خاطرنشان کرد: اين اطلاع‌رساني در راستاي ماده ۲۰ آئين‌نامه اجراي احكام سلب حيات به‌عمل مي‌آيد.

بیشتر بخوانیم:
+ پای دار رفت، بالای دار نرفت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.