اصلاح خاک و تغذیه درختان باغ فین کاشان انجام شد

عملیات اصلاح خاک و تغذیه درختان باغ فین کاشان انجام شدکاشان فردا – مدیر باغ فین کاشان گفت: فرایند اصلاح خاک و تغذیه درختان این باغ با افزودن مواد آلی، کودهای دامی و مواد مغذی به خاک، زیر نظر متخصصین تغذیه گروه مشاوره فضای سبز پایگاه جهانی باغ فین انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سمیه فرهادی تصریح کرد: طی چند سال اخیر توانسته‌ایم با نظارت مستقیم مشاورین و کارشناسان تراز اول کشور در گرایش‌های مختلف علوم کشاورزی و جنگل‌داری، گیاه‌پزشکی و باغبانی، پایش تخصصی و کارشناسی بر روی تک تک درختان صورت داده و وضعیت سلامتی آن‌ها را در شرایط مناسبی نگه داریم.

فرهادی تاکید کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین و سامان‌دهی فضای سبز آن، شست‌وشوی درختان با صابون ارگانیک پالیزین، کاشت درختان میوه، ترمیم و حفاظت از درختان کهن‌سال آسیب‌دیده، آزادسازی طوقه درختان کهن‌سال از زیر فشار پیاده‌روها، تغذیه کلیه گونه‌های گیاهی از طریق محلول‌پاشی و استفاده در خاک با استفاده از کودهای شیمیایی و دامی است.

بیشتر بخوانیم:
+ آزمایشگاه حفاظت و مرمت موزه ملی باغ فین کاشان گشایش یافت

وی اضافه‌کرد: دفع آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز، مهار درختان در معرض خطر، گل‌کاری فصلی، پلاک‌گذاری درختان باغ فین و عملیات طعمه‌گذاری موریانه، از دیگر اقدامات انجام شده در طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین با کاشت ۴۰۰ اصله نهال‌های سرو جدید با خصوصیات مشترک سروهای کهن‌سال این مجموعه، در آینده نه چندان دور دیوارهای سبز این مجموعه نیز احیا خواهد شد.

مدیر پایگاه جهانی باغ فین اعلام کرد: در سال ۹۶ پوشش چمن مجموعه برای صرفه‌جویی در مصرف آب، به طور کامل حذف و  ۱۵۰ اصله درخت میوه از درختان میوه بومی منطقه در باغ کاشته شد.

باغ فین كاشان با مساحت ۲۳هزار و ۷۰۰ مترمربع یكی از معروف‌ترین باغ های ایرانی و جزو ۹ باغ ایرانی است كه خرداد سال ۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسكو ثبت شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.