«وادقان» عنوان نخست روستای دوستدار کتاب کشور را کسب کرد

ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایرانکاشان فردا – معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، از انتخاب روستای وادقان کاشان به عنوان روستای نخست دوستدار کتاب، در ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران خبر داد.

محمد نظافتی گفت: در این دوره جشنواره، ۱۴۱۹ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب فرستاده بودند و هیئت داروان در مرحله نخست ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند. در مرحله دوم از میان ۱۲۶ اثر ۶۰ روستا و منطقه عشایری از ۲۳ استان به عنوان برگزیدگان مرحله دوم این جشنواره انتخاب و به دبیرخانه جشنواره برای داوری نهایی معرفی کردند.

به گفته وی از میان این ۶۰ روستا ۱۰ روستا به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب انتخاب شدند که روستای وادقان کاشان از استان اصفهان یکی از این ۱۰ روستا بود که در آیین پایانی جشنواره که عصر امروز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد، جوایز خود را دریافت کردند.

ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران
بیشتر بخوانیم:
+
کسب عنوان نخست سایت کانون فرهنگی مهدیه وادقان

جشـنواره روسـتاهای دوسـتدار کتاب، نخسـتین‌بـار در سال ۱۳۹۳ با هدف ترویـج کتاب‌خوانی برگـزار شـد. هـدف ایـن جشـنواره حمایـت از اقدام‌های انجام‌شده در روسـتاها و پشـتیبانی از پیشـنهادهای ابتـکاری در حـوزه کتـاب و کتاب‌خوانی و معرفـی فعالیت‌های فرهنگـی و ترویجـی مرتبـط بـا کتاب‌خوانی اسـت کـه بـا مشـارکت مـردم و دستگاه‌های فعال در روسـتا انجام‌شده‌است.

تلاش بـرای تأمیـن بودجه‌های لازم بـرای گسـترش فعالیت‌های مربـوط بـه کتـاب و کتاب‌خوانی در روسـتاها و توجـه دادن مـردم و نهادهـای روسـتایی بـه اهمیـت کتـاب و فرهنگی‌ترشـدن فضـای روسـتاها و نیـز پـرکـردن اوقـات فراغـت کـودکان و نوجوانـان روسـتایی بـا کتـاب از دیگـر اهداف جشـنواره روسـتاها و عشایر دوسـتدار کتاب اسـت.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir
کاشان فردا را در تلگرام دنبال کنیم:          https://t.me/Kashanefarda

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.