اختصاص ۱۶ میلیارد تومان بودجه به منطقه ویژه اقتصادی کاشان

نشست کمیته سرمایه گذاری سازمان ایمیدروکاشان فردا – قائم‌مقام سازمان ایمیدرو از اختصاص بودجه ۱۶ میلیارد تومانی با هدف توسعه برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی کاشان برای سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، عباس نعیمی در نشست کمیته سرمایه‌گذاری سازمان ایمیدرو یادآور شد: تهیه طرح جامع و تفصیلی و همچنین پهنه‌بندی، تامین آب و برق، سازمان‌دهی محیط، فنس‌کشی محوطه و غیره، از جمله اقدامات این منطقه طی سال‌های 95۹۵ تا ۹۸ بوده است.

نعیمی اضافه‌کرد: احداث گمرک و انبارها، تاسیس شرکت، تامین و تکمیل زیرساخت‌های اولیه تا سل ۱۴۰۰، از برنامه‌های منطقه است.

عضو هیئت عامل ایمیدرو با تاکید بر این‌که جذب سرمایه‌گذار، اولویت برنامه‌های این سازمان در منطقه اقتصادی کاشان خواهد بود، گفت: بخش خصوصی آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این منطقه در حوزه‌هایی همچون احداث کارخانه های کلر آلکالی، گرانول و pvc، تولید هیدروکسید منیزیم و کلسیم، تولید نمک‌های صنعتی و غیره اعلام کرده است.

او با تاکید بر این‌که جذب سرمایه‌گذار توسط مسئولان منطقه عملیاتی شود، عنوان کرد: پایه‌بودن فعالیت صنعتی در شهرستان کاشان، صادرات، قرارگرفتن منطقه در مجاورت بزرگ‌ترین دریاچه نمک طبیعی کشور و امکان استقرار واحدهای فرآوری املاح تبخیری، وجود نیروی انسانی ماهر و غیره، از جمله ظرفیت‌های این منطقه به‌شمار می‌رود.

به گفته نعیمی؛ جاده‌های دسترسی و وجود خط‌آهن در چهارمین منطقه ویژه اقتصادی ایمیدرو، از دیگر ویژگی‌های زیرساخت‌های منطقه است.

منطقه ویژه اقتصادی کاشان در شمال غربی استان اصفهان و در مجاورت استان‌های قم و اراک قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.