توزیع ۱۰ هزار اصله درخت در کاشان

توزیع نهال برای روز درختکاری در کاشانکاشان فردا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: نزدیک به ۱۰ هزار اصله درخت بارور و غیربارور به مناسبت روز درخت‌کاری در این شهرستان توزیع می‌شود.

محمدمهدی شریفی شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این درختان از دوشنبه، ۱۲ اسفندماه‌ماه در نهالستان این اداره توزیع خواهد شد.

وی این درختان را شامل توت، سنجد، زیتون تلخ، اقاقیا، بنه، کاج و سرو برشمرد و یادآور شد: شعار امسال هفته منابع طبیعی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» است.

بیشتر بخوانیم:
+ توزیع ۱۰ هزار نهال در آران و بیدگل

شریفی اضافه کرد: برخی دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها که درخواست زیاد درخت داشتند با معرفی‌نامه به مرکز استان، درخت تحویل خواهند گرفت.

وی با غنیمت‌شمردن هفته منابع طبیعی برای بهره‌گیری از توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به منظور فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ درخت‌کاری بیان کرد: با توجه به آلودگی هوا، درخت‌ها با جذب گازهای مضر مانند دی‌اکسیدکربن، اکسیژن خالص برای تنفس در اختیار شهروندان می‌گذارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان جلب مشارکت بیشتر مردم برای گسترش ایجاد فضای سبز در شهرک‌های صنعتی، دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها، پادگان‌ها، تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک و آلودگی هوا همچنین حفظ ذخیره ژنتیکی گونه‌ها را از دیگر هدف‌های توزیع این میزان درخت برشمرد.

مساحت عرصه‌های منابع طبیعی کاشان ۳۷۵ هزار هکتار است که ۷۵ درصد وسعت این شهرستان را شامل می‌شود. کاشان ۱۸۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی و ۱۷۸ هزار هکتار مرتع قشلاقی دارد.

۱۵ اسفندماه روز درختکاری است و ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه با عنوان هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.