چالش یونسکو برای «روز جهانی شعر»

شعر کاشان فرداکاشان فردا – بیست‌ویکم مارس (دوم فروردین‌ماه) به عنوان «روز جهانی شعر» نامیده شده است. امسال یونسکو چالشی را به این مناسبت راه انداخته است.

به گزارش ایسنا، یونسکو در این‌باره می‌نویسد: «روز جهانی شعر» فرصتی است تا از شاعران تقدیر کنیم، سنت از برخوانی شعرها را احیا کنیم، خواندن، نوشتن و آموزش شعر را ترویج کنیم، نزدیکی بین شعر و سایر انواع هنر همچون تئاتر، موسیقی و نقاشی را بیشتر کنیم و شعر را بیشتر در مرکز توجه رسانه‌ها قرار دهیم.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برای نخستین‌بار در جریان سی‌امین کنفرانس عمومی خود واقع در پاریس و در سال ۱۹۹۹، نام‌گذاری روز بیست‌ویکم مارس را به عنوان «روز جهانی شعر» تصویب کرد.

این سازمان به همین مناسبت در صفحه رسمی توئیتر خود نوشته است: «این روزها همگی ما در شرایط سختی به سر می‌بریم. اگرچه مجبوریم در خانه بمانیم اما بیایید شعرها را به اشتراک بگذاریم تا آن‌چه را از ما انسان ساخته است گرامی‌ بداریم.»

به این ترتیب «یونسکو» با به راه انداختن چالشی از مردم خواسته تا با استفاده از هشتگ «شعر را به اشتراک بگذارید» شعرهای مورد علاقه خود را در توئیتر به اشتراک بگذارند.

به همین مناسبت، صفحه رسمی توئیتر «جایزه نوبل»‌ نیز با به اشتراک گذاشتن تصویری از «رابیندرانات تاگور»، شاعر هندی برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۱۳ «روز جهانی شعر» را گرامی داشته است.

«برج لندن» هم با انتشار قطعه‌ای از شعر «کلاغ» اثر «ادگار الن پو» در صفحه رسمی توئیترش «روز جهانی شعر» را تبریک گفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.