افزایش ایمنی بدن در مقابل بیماری با تغذیه سالم

محسن‌تقی‌زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکیکاشان فردا – معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دریافت مقدار کافی روزانه از گروه‌های مختلف مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات، مرکبات و فرآورده‌های لبنی و پروتئینی، نیاز روزانه افراد به ویتامین‌های B، C، A، D و E را تامین می‌کند.

دکتر محسن تقی‌زاده تصریح کرد: با مصرف مغزهای گیاهی بی‌نمک، حبوبات، انواع گوشت‌های کم چرب و غلات سبوس‌دار که از منابع غنی آهن و روی هستند، نیاز بدن به انواع مواد معدنی تامین می‌شود.

دکتر تقی‌زاده توصیه‌کرد: روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

وی یادآور شد: از مصرف مکمل‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا خودداری کنید زیرا مصرف مقدار بالای این مکمل‌های ویتامینی و مواد معدنی اثر محافظتی در بدن ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان توصیه اکید کرد: از مصرف غذاهای چرب و شور مانند انواع کنسرو و فست فود، در این دوران پرهیز شود.

دکتر تقی‌زاده تاکید کرد: همچنین به منظور رقیق‌کردن ترشحات درون مجاری هوایی، نوشیدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب و همچنین چای و دمنوش‌های گرم توصیه می‌شود.

وی با اشاره به عدم استفاده از مواد غذایی نفاخ، چرب و شور به دلیل افزایش التهاب دستگاه تنفسی، اظهار داشت: بایستی برای بیماران از وعده‌های غذایی کوچک و کم‌حجم استفاده کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه به افزایش مصرف پروتئین حیوانی و ویتامین‌ها از قبیل کیوی، موز، آلو، پرتقال، اسفناج، جعفری، سیب زمینی، هویج، کدوحلوایی، گوجه فرنگی، زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات، انواع گوشت و … اشاره کرد و گفت: این مواد از جمله مواد مفید برای تقویت مواد مورد نیاز بدن است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.