مهروموم ۲۴ واحد صنعتی آلاینده در سال ۹۸ در کاشان

۲۴ واحد آلاینده مهروموم شدکاشان  فردا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: پایش ۸۱۵ واحد صنعتی و خدماتی در یک‌سال گذشته از سوی کارشناسان این اداره صورت گرفت که در نهایت ۲۴ واحد غیرمجاز و آلاینده با دستور قضایی مهروموم شدند.

حسین خادمی در گفت‌وگو با ایرنا به سه هزار و ۲۶۰ نفر – ساعت فعالیت نظارتی اشاره کرد و افزود: نام ۳۰ واحد صنعتی شهرستان کاشان سال گذشته در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت و ۱۲ واحد نیز البته در این میان رفع آلودگی شدند.

وی پیگیری قضایی ۱۹ معدن را که در نتیجه به تعطیلی بارگیری ۱۰ باب از آن‌ها و تمدید‌نشدن پروانه بهره‌برداری ۹ باب معدن منجر شد را از دیگر اقدام‌های بخش حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان بیان کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان تشریح کرد: سال گذشته ۲۰ مورد نظارت بر بارگیری و انتقال پسماندهای ویژه صنعتی، ۴۵ مورد نمونه‌برداری از خروجی پساب‌های صنعتی و اندازه‌گیری ۵۲۰ شاخص آلاینده‌ها از سوی کارشناسان محیط زیست و آزمایشگاه معتمد صورت گرفت.

وی وصول ۵۳۵ مورد استعلام و موافقت با ساخت، توسعه و بهره‌برداری ۳۶۵ واحد صنعتی، خدماتی و کشاورزی، مخالفت با ۳۶ درخواست ساخت واحدهای صنعتی مغایر با ضوابط استقرار سازمان و ۹۲ ماموریت پایش شبانه صنایع را از جمله اقدام‌ها برشمرد.

خادمی اضافه کرد: ۲۸ مورد پایش مرکزهای پسماند روستایی و شهری، ۳۰۰ مورد بازدید از نحوه مدیریت پسماندهای صنعتی، ۱۲۲ مورد اخطار برای دفع غیراصولی پسماندها و ۲۸ مورد پایش معدن‌ها نیز گوشه‌ای از فعالیت‌های بخش محیط انسانی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان در سال گذشته بود.

وی همچنین فرستادن پرونده و پیگیری قضایی ۶۰ واحد صنعتی آلاینده و متخلفان شکار، صدور احکام قضایی برای ۵۰ فقره پرونده را از دیگر اقدام‌های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان عنوان کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان ادامه داد: اجرای طرح محیط‌یار با آموزش ۲۵ هزار دانش‌آموز در ۱۶۰ مدرسه زیر پوشش، اجرای طرح محیط‌بان با آموزش نزدیک به یک‌هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در ۲۵ مدرسه زیر پوشش و اجرای برنامه روز زمین پاک، طبیعت، هوای پاک و هفته محیط زیست از دیگر اقدام‌های یک‌سال گذشته است.

وی در ادامه نیز از دستگیری ۲۳ متخلف صید و شکار در یک سال گذشته در شهرستان کاشان خبر داد.

خادمی با اشاره به ۳۶ هزار نفر – ساعت گشت و کنترل در زیستگاه‌های طبیعی و منطقه حفاظت‌شده، بیان کرد: ۱۳ قبضه اسلحه، ۱۸ مورد ادوات شکار و همچنین ۶ راس شکار چهارپا و هشت قطعه پرنده از متخلفان کشف شد.

وی محکومیت ۲ نفر متخلف شکار و صید به یک‌سال حبس در مجموع اشاره کرد و گفت: مبلغ ضرر و زیان واردشده به محیط زیست از سوی متخلفان یک میلیارد و ۷۶ هزار ریال بود که مبلغ ۶۷۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال آن تا کنون دریافت شده و سایر موارد نیز در مرحله پیگیری قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۸ هزار نفر و وسعت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمربع، نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی و یک منطقه حفاظت شده (قمصر و برزک به وسعت ۶۰ هزار هکتار) دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.