قم، گیلان و کاشان سه نقطه کانونی شیوع کرونا بود

بیمار کروناکاشان فردا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار بیماران این منطقه نسبت به جمعیت خیلی بالا بوده و این مهم نقطه پرخطر محسوب می‌شود و به تعبیر وزارتخانه، قم، گیلان و کاشان سه نقطه کانونی شیوع بود.

به گزارش فارس دکتر سید علیرضا مروجی عصر یکشنبه در نشست خبری با بیان این‌که کرونا تمام نخواهد شد تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که زنجیره انتقال آن را قطع کنیم تا دوباره با شدت شایع نشود.

دکتر مروجی خاطرنشان ساخت: کرونا موجب تغییر بسیار زیادی در شیوه زندگی، تعاملات و اجتماعات مردمی شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه نیز گفت: ۲ کارخانه برای تولید ماسک در کاشان فعال هستند که روزانه افزون بر ۵ هزار ماسک تولید می‌کنند.

دکتر محسن تقی‌زاده اعلام کرد: قیمت دارو تقریباً در تمام سطح شهرستان با برندهای مختلف یکسان است و هیچ کمبود دارویی نداریم.

وی افزود: بیمارستان‌های این منطقه پیش از شیوع بیماری کرونا روزانه پنج هزار جفت دستکش مصرف می‌کردند که در بحران کرونا تنها مصرف دستکش بیمارستان بهشتی کاشان روزانه به ۲۵ هزار جفت رسید.

دکتر تقی‌زاده عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ تن کارتن حاوی الکل متانول و ۲ نیسان وانت با نزدیک به ۶ تن الکل متانول تا کنون در این شهرستان کشف شده است که سودجویان این الکل‌ها را با وایتکس مخلوط می‌کردند تا سفیدرنگ شود.

بازرسی‌ها به صورت غیرمحسوس انجام می‌گیرد
دکتر مسعود دهقانی نیز در ادامه با اشاره به فعالیت ۳۰۰ نانوایی در سطح شهرستان اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد نانوایان شرایط فعالیت در شرایط کرونا را دارند و بالغ بر ۹۰ درصد از دستگاه کارت‌خوان استفاده می‌کنند و با بازرسی‌ها صورت گرفته ۱۵۰ تذکر دریافت کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان افزود: از ۷۸۹ مورد بازدید غیرمحسوس از واحدهای صنفی، ۱۲۱ مورد تخلف گزارش شد که با تذکر شفاهی و توصیه‌های بسیجیان و ماموران بهداشتی این تخلف‌ها به ۵۷ مورد کاهش یافته است.

پس از کرونا شاهد آثار مختلفی از آن خواهیم بود
دکتر محمد حاجی‌جعفری
در ادامه این نشت یادآور شد: پس از کرونا شاهد آثار و عوارض این بیماری در جامعه خواهیم بود که برخی از آن‌ها در زمان حاضر جلوه‌ می‌کند و برخی نیز مانند مسائل اجتماعی، فردی و اقتصادی در آینده بیشتر قابل مشاهده خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس آمار سه فرد زیر ۱۶ سال در منطقه کاشان، بیماری مشکوک تنفسی‌شان از نظر کرونا مثبت شده، یعنی از هر یک‌هزار نفر بیمار یک نفر زیر ۱۶ سال بوده است که آمار تعجب‌انگیزی نیست.

وی افزود: در زمان حاضر تنها به موضوع بیماری کرونا پرداخته می‌شود و برای مشاوره و آگاه‌سازی و راهنمایی برنامه‌ریزی‌هایی در سطح ملی و دانشگاهی انجام شده است که به مرور زمان به اطلاع خواهد رسید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.