دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

دستگیریکاشان فردا فرمانده انتظامی کاشان گفت: در پی شکایت خانمی ۲۳ ساله مبنی بر این‌که فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به نشر تصاویر وی به‌صورت توهین‌آمیز و غیراخلاقی نموده‌است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کاشان، سرهنگ علی قربانی افزود: مأموران پلیس فتا، با انجام یکسری اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که خانمی ۳۲ ساله بود را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی دستگیر کنند.

وی گفت: متهم که با توجه به ادله دیجیتال کشف‌شده به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ قربانی خاطرنشان ساخت: کاربران دقت داشته باشند که عکس‌های شخصی خود را در سایت‌های عمومی و تلفن همراه دوستان خود قرار ندهند، چراکه ممکن است افرادی که با ایشان رابطه دوستی دارند با کوچک‌ترین اختلاف، جهت ضربه‌زدن یا انتقام‌گیری اقدام به انتشار تصاویرشان کنند.

طبق ماده ۱۷ فصل پنجم قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند، یا از دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.