دانشگاه کاشان رتبه چهارم را کسب کرد

نظام رتبه‌بندی روندکاشان فردا – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان اعلام کرد: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی روند (Round University Ranking) سال ۲۰۲۰، با ۴۰ پله ارتقا نسبت به رتبه سال ۲۰۱۹ در جایگاه ۶۱۴ جهان، رتبه نهم در میان دانشگاه‌های کشور و رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفت.

به گزارش دانشگاه کاشان، مجید منعم‌زاده با بیان این‌که دانشگاه کاشان در سال ۲۰۱۹ برای نخستین‌بار در این نظام رتبه‌بندی نمایه شد، و در جایگاه ۶۵۴ جهان قرار گرفت افزود: دانشگاه کاشان امسال با کسب امتیاز کلی 38.6 توانست نسبت به رتبه سال قبل، با ۴۰ پله صعود، در جایگاه ۶۱۴ دانشگاه‌های جهان قرار گیرد.

وی آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی را از محورهای ارزیابی این نظام رتبه‌بندی عنوان کرد و اظهارداشت: از مهمترین مزایای این نظام رتبه‌بندی، ارزیابی دقیق دانشگاه‌ها در شاخص‌های مختلف و اعلام امتیاز و رتبه به تفکیک شاخص است.

موسسه رتبه‌بندی دانشگاه روند در سال ۲۰۱۳ در مسکو آغاز به کار کرد. هدف از تأسیس این موسسه، ایجاد رقابت اثربخش میان دانشگاه‌های جهان است.

این مؤسسه رتبه‌بندی، سالانه رتبه‌های حدود هزار دانشگاه در ۸۰ کشور را در شاخص‌های مختلف منتشر می‌کند. یکی از فعالیت‌های مهم مؤسسه رتبه‌بندی روند ارائه مشاوره به دانشگاهها برای ارتقای سطح آموزش و پژوهش است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.