استفاده از مالچ نفتی را متوقف کنید

کویرهای آران و بیدگل مالچ‌پاشی می‌شودکاشان فردا – ۳۰ پژوهش‌گرِ شناخته‌شده کشور در نامه‌ای از وزیر جهاد کشاورزی خواستند به استفاده از مالچ نفتی پایان دهد.

به گزارش روزنامه شرق، این نامه به امضای بزرگانی چون بهرام کیابی، ولی‌الله مظفریان، اسماعیل رهبر، امیرحسین لقمان، حسن روحی‌پور، حسین آخانی و تقریباً همه اعضای هیئت علمی بخش تحقیقات بیابان در موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور رسیده است.

در این نامه‌ خطاب به کاظم خاوازی، وزیر جدید جهاد کشاورزی از ایشان خواسته‌شده تا به دلایل علمی متعدد و به پشتوانه پژوهش‌های فراوانِ صورت گرفته در ایران و جهان، دستور دهند تا برای همیشه استفاده از مالچ نفتی برای مهار ناهمواری‌های ماسه‌ای به پایان رسد.

بیشتر بخوانیم:
+ مالچ‌پاشی را متوقف کنید

این نامه به ویژه از آنجا اهمیت دارد که پیوسته سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دفاع از عملکردهای اجرایی‌اش از نقش موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور به عنوان بازوی مشورتی خود یاد و تاکید می‌کند. بنابراین اینک که تقریباً همه‌ی صاحبنظران و پژوهشگران این موسسه در بخش‌های تخصصی مرتبط با حوزه بیابان، گیاه‌شناسی و اکولوژی با ادامه استفاده از مالچ نفتی در تثبیت شن‌های روان مخالفت کرده‌اند، امیدواریم عملاً ثابت کنند که به نظرات بازوی مشورتی خود کرنش می‌کنند.

عملیات مالچ‌پاشی در چندین نقطه کشور و از جمله کویر ابوزید‌آباد آران و بیدگل با وجود اعتراض فعالین محیط زیست آغاز شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.