اعتبار برند گلاب کاشان را حراست کنید

نامه اتحادیه صنف تولید و فروش گلاب کاشان به فرمانداریکاشان فردا – رئیس اتحادیه صنف تولید گلاب و عرقیجات گیاهی کاشان در نامه‌ای به فرمانداری کاشان، خواستار توجه بیشتر بالاترین نهاد اجرایی شهرستان به برند گلاب کاشان و حفظ و افزایش اعتبار این برند شد.

در نامه سیدرضا نوابی رئیس این اتحادیه با اشاره به این‌که طی ۳ سال گذشته قیمت گل، تابعی از عرضه و تقاضا بوده و به صورت توافقی میان گلکار و گلابگیر تعیین می‌شده‌است، یادآور شده که قیمت تعیین‌شده امسال از سوی فرمانداری باعث می‌شود خریداران گل محمدی تمایلی به خرید گل منطقه نداشته و به خرید گلی که با قیمت پایین‌تر از دیگر مناطق وارد کاشان می‌شود ترغیب شوند.

در این نامه با تاکید بر این‌که این موضوع می‌تواند زیان کشاورزان و گلکاران را در پی داشته باشد، به رقابت تنگاتنگ برخی تولیدکنندگان گلاب در ۱۶ منطقه دیگر مثل کرمان و شیراز اشاره، و از فرمانداری کاشان خواسته شده است نسبت به حفظ اعتبار برند گلاب کاشان توجه بیشتری نشان دهد.

در شرایطی که منطقه کاشان خاستگاه گل محمدی بوده و نخستین شرکت‌های صنعتی استحصال گلاب در این منطقه تاسیس شده است، به نظر می‌رسد باید قیمت تمام‌شده محصول گلاب در این منطقه پایین‌تر از سایر مناطق باشد، اما در این نامه بیان شده که قیمت یک گالن گلاب در کاشان ۲۵۰ هزار تومان و در شیراز و کرمان ۱۷۰ هزار تومان می‌باشد.

اگرچه کیفیت خاک، گل و محصول گلاب مناطق یکسان نیست و کیفیت یک محصول تولید شده در فضا و شرایط مختلف، متفاوت است، با این‌حال این تفاوت قیمت شایسته بررسی دقیق‌تر و اتخاذ تصمیماتی است که به سود همه فعالین گلاب کاشان اعم از گلکار و گلابگیر بیانجامد.

فرمانداری کاشان قیمت هر کیلو گل محمدی را برای سال جاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده است. این در حالی است که امسال نیروی انسانی برای حمع‌آوری محصول گل بسیار کم است و سال گذشته نیز محصول گل منطقه از ظرفیت کارخانه‌های گلاب کاشان بیشتر بود، به همین دلیل بخش زیادی از محصول در دوره شور گل روی دست مشتری می‌ماند و از بین می‌رفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.