پاسخ مثبت پلاسمادرمانی روی ۳ بیمار کرونا در کاشان

دکتر محمدرضا شریف سرپرست مجتمع بیمارستانی بهشتی کاشانکاشان فردا – سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: پزشکان این مرکز، روش پلاسمادرمانی را بر روی سه بیمار بدحال مبتلا به کووید۱۹ انجام دادند که خوشبختانه پس از این اقدام درمانی، وضعیت عمومی بیماران بهبود قابل‌توجهی داشت.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان، دکتر محمدرضا شریف افزود: از نیمه دوم فروردین‌ماه ۹۹ طرح استفاده از پلاسما برای درمان بیماران کوید-۱۹، پس از برگزاری جلسات متعدد کمیته علمی کرونا وارد مرحله بالینی شد.

وی افزود: هر سه بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه و تحت دستگاه تنفس مصنوعی بودند که پس از دو نوبت پلاسمادرمانی بهبودیافته و از دستگاه تنفس مصنوعی جدا و با حال عمومی خوب از بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

دکتر شریف با بیان این‌که پلاسمادرمانی به عنوان راهکاری برای درمان مبتلایان به کوید-۱۹ در این مرکز مورد توجه قرار گرفته و به نظر می‌رسد اقدامی امیدبخش در بهبود مبتلایان باشد، در عین حال تصریح کرد که این روش به تحقیق، بررسی و زمان بیشتری نیاز دارد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان اعلام کرد: بیمارستان بر اساس برنامه مشخص، با بهبودیافتگان بیماری کرونا که دارای شرایط سنی مناسب و نداشتن بیماری‌ زمینه‌ای باشند، تماس می‌گیرد تا برای نمونه‌گیری و اهدای پلاسما مراجعه نمایند.

در پلاسمادرمانی پلاسمای بیماران بهبودیافته از کرونا به بیماران مبتلا تزریق می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.