تلاش ۷ ساعته آتش‌نشانان کاشان برای خاموش‌کردن آتش مرتع

مهار آتش در مراتع روستای سن‌سن کاشانکاشان فردا – مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: با تلاش هفت ساعته آتش نشانان کاشانی آتش‌ بخشی از مراتع محدود شهرستان کنترل و مهار شد.

روح‌الله فدائی افزود: این آتش‌سوزی که در ۴۵ کیلومتری جاده کاشان قم، ،محدوده روستای سن‌سن، دامنه کوه‌های انارگونه ایجاد شده بود، از ساعت ۳:۴۷ دقیقه بامداد شنبه ۳۱خردادماه به ستاد فرماندهی اعلام و سپس نیروهای عملیاتی ایستگاه یک این سازمان به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانیم:
+ خطر افزایش آتش در مراتع / دامداران و طبیعت‌گردان بیشتر مراقب باشند

سخن‌گوی سازمان اظهار داشت: متاسفانه برخی مواقع، آتش‌سوزی مراتع و علف‌های هرز در مسیرهای صعب‌العبور اتفاق می‌افتد که حضور خودرویی آتش‌نشانان امکان‌پذیر نبوده و آنان مجبور هستند به صورت پیاده طی مسیر کرده و با بیل و آتش‌کوب، نسبت به اطفاء حریق اقدام کنند که این نیز بسیار سخت و وقت‌گیر است و در این عملیات آتش‌نشان از محل توقف خودرو مسیر یک‌ساعته‌ای را پیاده تا محل آتش طی نمودند.

وی افزود: با توجه به بارش‌های بهاری اخیر و ازدیاد پوشش گیاهی، وقوع آتش‌سوزی بر اثر خطای انسانی (دورریز شیشه و فلز در طبیعت) و یا عامل مستقیم انسان (ایجاد آتش به صورت عمد و غیرعمد) دور از انتظار نیست بنابراین از عموم مردم درخواست می‌شود از آتش‌افروزی در طبیعت خودداری کنند و در صورت ضرورت، قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.