آران و بیدگل آب ندارد، ذوب آهن در کویر ایجاد نکنید

کاشان فردا – آران و بیدگل آب ندارد، ذوب آهن در کویر ایجاد نکنید.

جمعی از اعضای انجمن‌ها و فعالان اجتماعی و محیط زیست آران و بیدگل، با امضا طوماری خطاب به استاندار استان اصفهان اعتراض خود را به تاسیس ذوب آهن در شرکت فولاد کویر اعلام کردند.

به گزارش کیوسک کاشان، در بخشی از این طومار خطاب به استاندار اصفهان آمده است: «در روزهای اخیر، زمزمه توسعه و دریافت مجوز ذوب توسط آن مجتمع [فولاد کویر] به گوش می‌رسد که این اتفاق در تعارض کامل با حفاظت محیط زیست، بهداشت و توسعه پایدار منطقه می‌باشد و موجی از نگرانی بین شهروندان آران و بیدگلی ایجاد کرده است؛ حال باید پرسید با کدام دلیل منصفانه می‌توان توسعه صنعت آب‌بر فولاد را در شهرستان کویری آران و بیدگل که با تنش آبی مواجه است را توجیه کرد؟!

خواهشمندیم در راستای پاسداری از اصل پنجاهم قانون اساسی کشور و در جهت صیانت از سلامت مردم و جلوگیری از بحران پیش‌رونده آب‌های زیرزمینی و تنش‌های آبی و آلودگی هوای شهرستان آران و بیدگل، ضمن بررسی دقیق ابعاد موضوع، از توسعه شرکت فولاد در زمینه فاز ذوب آن جلوگیری به‌عمل آورده، چرا که آیندگان سکوت مسئولان و مردم را در برابر این تعارض نخواهند بخشید.»

بیشتر بخوانیم:
+ کارگاه‌های مزاحم، چالش محیط زیست آران و بیدگل

فولاد و ذوب‌آهن دو صنعت آب‌بر هستند که ایجاد و تاسیس آن‌ها در مناطق کویری و کم‌آب مثل کاشان و آران و بیدگل نه تنها هیچ توجیه محیط زیستی ندارد، بلکه در نگاه کلان و توسعه محور، توجیه اقتصادی هم برای اقتصاد کشور و منطقه ندارد، اگرچه شاید برای افرادی سود اقتصادی داشته باشد.

این درخواست در شرایطی مطرح می‌شود که سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان و آران و بیدگل به همراه شماری از نمایندگان دور یازدهم، فراکسیون محیط زیست را در مجلس تشکیل داده‌اند. کمترین توقع در این شرایط از نماینده منطقه این است که با درخواست این فعالین همراه شده و مانع از ایجاد ذوب آهن در کویر تفتیده آران و بیدگل شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

طومار فعالین اجتماعی آران و بیدگل خطاب به استاندار اصفهان در اعتراض به ایجاد ذوب آهن در آران و بیدگل

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.