در لیگ امسال بازیکنان با اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کنند

نسرین خزائی سرمربی تیم والیبال بانوان باریج‌اسانسکاشان فردا نسرین خزایی سرمربی تیم والیبال بانوان باریج اسانس کاشان گفت: سهمیه‌بندی بازی‌کنان برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر اتفاقی حرفه‌ای در لیگ بانوان است.

خزانی در گفت‌وگو با صدا و سیما افزود: در سال‌های گذشته تیم‌های لیگ برتری بدون محدودیت در تعداد اقدام به جذب بازیکن ملی‌پوش می‌کردند و این مسئله باعث شده بود تا در یک تیم حتی نیمکت‌نشینان هم ملی‌پوش و در دیگر تیم‌ها بازیکنان کم‌تجربه و سطح پایین حضور داشته باشند.

وی گفت: در سال‌های گذشته قدرت تنها در بین یک یا ۲ تیم بود و از ابتدای فصل تکلیف قهرمان و نایب‌قهرمان مشخص می‌شد و دیگر تیم‌ها برای رسیدن به مقام‌های سوم به بعد بازی می‌کردند، در چنین شرایطی بازیکنان سرخورده می‌شوند و اعتماد به نفس لازم را برای ارائه توانمندی‌های خود ندارند و به همین علت است که در میدان‌های بین‌المللی دچار مشکل می‌شویم.

بیشتر بخوانیم:
+ نسرین خزائی سرمربی باریج اسانس شد

مربی بین‌المللی والیبال بانوان گفت: هم‌اکنون به علت توجه نداشتن مربیان باشگاهی به والیبالیست‌های نوجوان و جوان بسیاری از این آینده‌سازان به راحتی در سنین پایین و اوج شکوفایی والیبال را رها کرده‌اند.

خزانی افزود: والیبال ما نیاز به علیخانی، شیرتری، کدخدا و کیانی‌های زیادی دارد که تنها با توجه و سرمایه‌گذاری می‌تواند نسلی توانمند را تربیت کرد.

سرمربی تیم والیبال باریج اسانس کاشان با اشاره به فهرست ۴۴ نفره ملی‌پوشان فدراسیون والیبال و محدودیت جذب ۷ بازیکن از آن گفت: جذب بازیکن طبق این قانون کار راحتی نیست و هم‌اکنون برای اجرای دقیق آن باید چشم روی برخی گزینه‌ها ببندیم، اما خواهش می‌کنم مسئولان فدراسیون برای همه تیم‌ها نگاهی یکسان داشته باشند. شرایط به گونه‌ای نباشد که در جریان بازی‌ها متوجه شویم بازیکنی با تبصره‌ای خاص در یک تیمی خارج از سهمیه حضور دارد.

خزانی گفت: مسئولان باشگاه باریج اسانس کاشان برای حضور در لیگ برتر و فعالیت در والیبال بانوان برنامه‌های بلندمدت و هدفمندی را در دستور کار دارند و با تشکیل آکادمی والیبال به دنبال رسیدن به آن‌ها هستند.

وی افزود: برای لیگ برتر امسال تعدادی از بازیکنان بومی هم در ترکیب حضور دارند به طور حتم در آینده‌ای نه چندان دور باریج اسانس با ترکیبی بومی برای رسیدن به مدال در لیگ برتر حاضر خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.