شهرداری یک شعبه دادگاه و یک شبکه بهداشت هم تاسیس کند

کاشان نیوزکاشان فردا – پایگاه خبری کاشان نیوز در واکنش به  را‌ه‌اندازی پایگاه خبری «شهران» از سوی شهرداری کاشان، به طنز نوشت که شهرداری یک شعبه دادگاه، یک شبکه بهداشت، یک کارگاه مبل‌سازی و … هم تاسیس کند.

در این نوشته آمده‌است: «آیا شهرداری قصد دارد با این رسانه با وب‌سایت خودش رقابت کند؟ یا قصد دارد با داشتن این رسانه با طرح دیدگاه‌های غیررسمی شهرداری با نشریات محلی رقابت کند؟!

به نظر می‌رسد این تنها برای دل‌خوشی مدیران شهرداری بسیار نافع و کاربرد خواهد داشت والا دو تجربه شکست نشریه سیلک و کاشانه نشان می‌دهد که این اقدام تلاشی نافرجام است و مضرات آن بسیار از منافع آن بیشتر خواهد بود و اولین خاصیت آن قرار گرفتن شهرداری در این اواخر دوره در برابر رسانه‌ها و افکار عمومی خواهد بود.»

بیشتر بخوانیم:
+ تاوان «کاشانه» برای «کاشان»

در ادامه این نوشته اشاره شده‌است که شهردار سابق کاشان از مخالفت با اهل رسانه درس گرفته و در حال حاضر که شهردار سمنان است، این تجربه را چراغ راه قرار داده و رابطه خوبی با رسانه‌ها و خبرنگاران آن خطه دارد اما درِ شهرداری کاشان هنوز بر همان پاشنه بی‌تفاوتی نسبت به رسانه محلی و خبرنگاران واقعی می‌چرخد!

در نوشته کاشان نیوز تصریح شده:‌ «هیچ‌کس منکر این واقعیت نیست که رسانه‌ای لازم است تا شهرداری به‌وسیله آن در ارتباط با افکار عمومی باشد، اما راه‌حل آن تأسیس نشریه با پول مردم نیست بلکه استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی است، کاری که در تمام جهان مرسوم است و هیچ نهاد عمومی و دولتی از بودجه عمومی حق سرمایه‌گذاری در نهادی را ندارد که مشابه آن در جامعه وجود دارد.»

همه شهرداری‌ها در ایران یک پایگاه اینترنتی دارند که به نام آن شهر روی دامنه اینترنتی (ir) ثبت شده است. این پایگاه اینترنتی برای فراهم‌سازی بستر دولت الکترونیک و انجام خدمات شهری از سوی مردم بر بستر دیجیتال ایجاد شده است. در همین دامنه اینترنتی می‌توان به اندازه کافی زیردامنه‌های اینترنتی جدید یا هدف اطلاع‌رسانی و … تعریف کرد که در کنار خدمات دیجیتال، مرکز پایگاه داده واحدی برای شهرداری و در ارتباط دو سوبه با مردم باشد.

راه‌اندازی پایگاه خبری مستقل در دامنه، هاست و فضایی خارج این از سازوکار برخلاف مصلحت شهری، امنیت شبکه و خلاف اصول مدیریت رسانه‌است.

جدای از این، راه‌اندازی این پایگاه خبری یا هر فعالیت موازی دیگری، مغایرت جدی با اصل چابک‌سازی سیستم‌ها با تکیه بر کوچک‌کردن بدنه سیستم و برون‌سپاری فعالیت‌ها دارد.

از منظری دیگر جزء وظیفه ذاتی شهرداری‌ها حمایت از رسانه‌های محلی است که شهرداری کاشان با راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی عملا به میدان رقابت با رسانه‌هایی آمده است که دست‌شان از هر منبعی خالی است، اما شهرداری به منابع مالی قابل توجهی از محل عوارض و کمک‌های دولتی دسترسی داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.