یک خانه تاریخی در آران و بیدگل تخریب شد

تخریب خانه عظیمی در آران و بیدگلکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: خانه تاریخی عظیمی که یک خانه با ارزش تاریخی و واجد ثبت درفهرست آثار ملی بود، در ساعت نخست صبح دوشنبه ۶ مردادماه به دلایلی نامعلوم تخریب شده است.

سید حسین چاکری به ایرنا اعلام کرد: این خانه تاریخی در مالکیت یک اداره دولتی شهرستان آران و بیدگل بود و چندی پیش هم بنا به دلایلی نامعلوم قسمتی از آن تخریب شد که تذکرها و اقدام‌های لازم هم از سوی میراث فرهنگی صورت گرفت و قرار شد تخریب متوقف و خانه مانند گذشته بازسازی شود.

چاکری تصریح کرد: تخریب خانه عظیمی با هر عنوانی قابل توجیه نیست چرا که این اثر سوای از قدمت، در بافت تاریخی شهر قرار داشت.

وی ادامه داد: در کنار این خانه تاریخی که مربوط به دوره پهلوی اول است، اثرهای ثبتی چون خانه اکرمی، حاج عبدالله خان و مجموعه قاضی قرار دارد و حفظ چنین اثری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل حفظ بناهای دارای ارزش تاریخی را خط قرمز این مجموعه برشمرد و گفت: تخریب این خانه با ارزش تاریخی هم به جد بر اساس قانون پیگیری خواهد شد و گزارش آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

۱۵۰ خانه واجد ارزش تاریخی در شهرستان آران‌وبیدگل شناسایی شده که ۳۹ باب از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که ۱۴۱ مورد تا کنون ثبت ملی شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.