باد و گرد و خاک از اواسط هفته در کاشان

هواشناسیکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در میانه‌ این هفته به خصوص در روز سه‌شنبه شاهد وزش بادهای نسبتا شدید همراه با گرد و خاک در کاشان باشیم.

عباس ارغوانی گفت: دمای هوا در روزهای یک‌شنبه ۱۲ و دوشنبه ۱۳ مردادماه در گرم‌ترین ساعات به ۴۲ و در خنک‌ترین زمان به ۲۶ درجه بالای صفر خواهد رسید و رطوبت هوا ۳۰ درجه خواهد بود.

وی افزود: دمای هوا در روز سه‌شنبه ۲ درجه کاهش خواهد داشت و پدیده غالب جوی به صورت قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده که سرعت باد نیز تا ۲۵ متر بر ثانیه برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ مردادماه هوا در کاشان گرم‌تر از حد طبیعی پیش‌بینی می‌شود

ارغوانی تصریح کرد: در روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری دمای هوا به ۴۰ درجه در بیشترین مقدار می‌رسد و پدیده غالب جوی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با سرعت ۲۰ متر بر ثانیه است و رطوبت هوا ۳۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

ارغوانی با اشاره به بارش‌های تابستانی دشت کاشان، گفت: متوسط بارش‌های روز جمعه گذشته در این منطقه ۲ میلی‌متر بود که بارش‌های سال زراعی جاری به رقم ۱۹۶.۶ میلی‌متر رسید در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۴۵.۷ میلی‌متر بود.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما، وزش باد و افزایش تبخیر و تعرق گیاهان، بهره‌برداران فاصله زمان بین آبیاری را کاهش داده و باغداران برای مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای با اولویت باغ‌های انجیر و هلو با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به پیش‌بینی وزش باد در ساعت بعد ازظهر هفته جاری، هرگونه محلول‌پاشی و سم‌پاشی در نوبت صبحگاهی انجام شود و پنبه‌کاران پس از برداشت صیفی نسبت به مبارزه علیه آفت کنه تارعنکبوتی اقدام کنند.

ارغوانی افزود: با توجه به شرایط دما و رطوبت، توصیه می‌شود که فضای سبز باغ فین نسبت به پایش درختان در مقابل وجود کنه تار عنکبوتی و شپشک همچنین شستشوی درختان باغ اقدام شود و با وجود شدت باد در روز سه‌شنبه هفته جاری، آبیاری در آن روز انجام نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.