پیوند علم و صنعت در حال تحقق است

نشست خبری رئیس دانشگاه کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه کاشانبا تاکید بر این‌که  دانشگاه جامعه‌محور باید حضورش در صنعت، کسب و کار و خانه‌های مردم مشهود باشد گفت: این مهم در قالب پیوند علم و صنعت در حال تحقق است.

عباس زراعت چهارشنبه ۱۵ مردادماه در نشستی با خبرنگاران کاشان با بیان این‌که امروزه هیچ دانشگاهی بدون پارک علم و فناوری نمی‌تواند رشد کند، یادآور شد: بر این اساس کار مطالعاتی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی از سال ۹۳ آغاز شد و از آنجایی که کاشان مرکز استان نبود، ارایه مجوز ایجاد پارک امکان‌پذیر نبود و از این رو پارک کنونی بین کاشان و اصفهان مشترک است که البته سال ۹۶ تفاهم‌نامه امضا و در سال ۹۷ موافقت ایجاد آن از سوی شورای گسترش آموزش عالی صادر شد.

زراعت با اشاره به کمک ۱۰ میلیارد تومانی  افراد خیر برای راه‌اندازی کسب و کار در این پارک علم و فناوری، از اختصاص زمین ۲۵ هکتاری برای ساخت پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی، بین شهرک صنعتی راوند و دانشگاه کاشان خبر داد و گفت: رشته‌های دانشگاهی متناسب با صنایع به این پارک انتقال خواهند یافت.

بیشتر بخوانیم:
+ هیچ کشوری توسعه نیافته است مگر با تکیه بر دانش و فناوری

وی با بیان این‌که شرکت‌های دانش‌بنیان تا زمان راه‌اندازی کامل مجموعه، در ساختمان آیت‌الله یثربی واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی کاشان مشغول فعالیت خواهند بود، افزود: ۴۰ نفر از استادان این دانشگاه در حال حاضر وارد بازار کار در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی شده‌اند که از این تعداد هشت نفر در این پارک به صورت مستقیم شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کردند که زمینه‌ساز اشتغال شماری از دانشجویان شده است.

رئیس دانشگاه کاشان اعلام کرد: یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان روی ایده ایمپلنت دندان کار می‌کند و محصول آن که از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با نمونه خارجی است، به‌زودی روانه بازار می‌شود.

زراعت همچنین افزود: پویانمایی بنیامین که در سینماهای کشور با فروش خوبی در سال گذشته روبه‌رو شد، ساخت ۳۵ جوان در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.