آغاز عملیات ساخت نخستین واحد آموزشی منطقه یحیی‌آباد آران و بیدگل

محمد معدندار رئیس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگلکاشان فردا – مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل از آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین واحد آموزشی منطقه محروم یحیی‌آباد این شهرستان خبر داد.

«محمد معدن دار» به شبستان گفت: همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید غدیر، عملیات اجرایی نخستین واحد آموزشی منطقه حاشیه‌نشین و محروم یحیی‌آباد شهرستان آران و بیدگل آغاز شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل افزود: این آموزشگاه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع که توسط دکتر فرشاد‌نیا به آموزش و پرورش اهدا شده، در قالب یک واحد آموزشی ۶ کلاسه احداث می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ یحیی‌آباد پاره تن آران و بیدگل است

+ معدن‌دار با بیان اینکه این آموزشگاه به صورت مشارکتی در مدت یک سال احداث خواهد شد افزود: هزینه ساخت این مدرسه ۴ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد این مبلغ را اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان تامین می‌کند و ۵۰ درصد آن نیز توسط خیّر مدرسه‌ساز حاج علی قسوری تقبل شده است.

با بهره‌برداری از این واحد آموزشی شرایط تحصیل برای ۳۰۰ دانش‌آموز این منطقه محروم فراهم خواهد کرد.

منطقه حاشیه‌نشین یحیی‌آباد آران و بیدگل با بیش از سه هزار نفر جمعیت و به مساحت ۲۸۸ هکتار در حریم شهر آران و بیدگل قرار دارد و تاکنون فاقد واحد آموزشی بوده‌است.

شایان توجه است کلنگ ساخت این واحد آموزشی مهرماه سال گذشته (حدود یکسال پیش) از سوی وزیر صمت در محل آموزشگاه بر زمین زده‌شده و در همان زمان هم اعلام شده بود این آموزشگاه ضرف یک‌سال ساخته می‌شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.