ایمنی بدن با اهدای پلاسما کاهش نمی‌یابد

اشرف جمالدار پرستار بیمارستان بهشتی کاشان و اهداکننده پلاسماکاشان فردا – سوپروایزر بیمارستان شهید بهشتی کاشان و نخستین اهداکننده پلاسما برای درمان بیماران بدحال کرونایی کاشان گفت: اهدای پلاسما باعث کاهش آنتی‌بادی‌ بدن من در مقابل کرونا نشده است.

اشرف جمالدار در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به اینکه پیشنهاد اهدای پلاسما بعد از بهبودی من از طرف یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد، اظهار داشت: بعد از این پیشنهاد و انجام آزمایش‌های مربوطه من پلاسمای خود را به یک مادر ۳۵ ساله بعد از ابتلاء به کرونا که در شرایط بحرانی قرار داشت،‌اهدا کردم و بعد از اهدای پلاسما خوشبختانه حال این بیمار در مدت کوتاهی بهبود یافت و با حال عمومی مساعد مرخص شد.

بیشتر بخوانیم:
+ نجات جان مادر باردار مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما

وی با اشاره به اینکه پلاسمای من در دو نوبت به این بیمار تزریق شد، تصریح کرد: بعد از اهدای پلاسما در چند نوبت سطح آنتی بادی بدن خود را چک کردم، و خوشبختانه بعد از اهدای پلاسما، سطح آنتی‌بادی من کاهش نیافته و در یک مقدار مناسب و خوبی قرار دارد.

این پرستار با اشاره به اینکه حتی بعد از اهدای پلاسما تمام روزه‌های ماه مبارک رمضان را هم به جا آوردم، بیان داشت: هیچکدام از عوارضی که در عوام بعد از اهدای پلاسما مطرح است در من رخ نداده است و این صحبت‌هایی که مبنی بر کاهش سطح ایمنی بدن در مقابل کرونا یا ضعف و بی‌حالی بعد از اهدای پلاسما و غیره می‌شود هیچ‌گونه سندیت علمی ندارد.

وی با بیان اینکه باید در مورد اهدای پلاسما اطلاع‌رسانی شود، افزود: متأسفانه این امر در حوزه تبلیغات شهری اصلاً مشاهده نمی‌شود که باید اقدام جدی برای این مهم صورت پذیرد.

این سوپروایزر بیمارستان شهید بهشتی کاشان با اشاره به اینکه پلاسمادرمانی یک روش موفق و اثبات شده برای درمان بیماران بدحال کرونایی است، گفت: از عموم شهروندان و هموطنان عزیز که دو الی چهار هفته از زمان بهبودی آنها بعد از ابتلاء به کرونا گذشته است خواهشمندیم برای درمان بیماران بدحال کرونایی حتماً از اهدای پلاسما که در واقع نجات‌بخش جان یک انسان است، دریغ نکنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.