تمامی مراحل پلاسمادرمانی در بیمارستان اخوان کاشان انجام می‌شود

پلاسما درمانیکاشان فردا – استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است تمام مراحل پلاسمادرمانی از انجام آزمایشات لازم تا اهدای پلاسما در بیمارستان اخوان انجام شود.

دکتر سید مسعود معینی‌طبا در گفت‌وگو با اهل کاشانم با بیان اینکه وضعیت بانک پلاسمای کاشان اصلا مناسب نیست، ابراز داشت: در طول یک هفته اخیر فقط دو یا سه واحد پلاسما اهدا شده است و آن هم برای بیماران خاصی بوده که مدنظر فرد اهداکننده بوده است و عملا در بانک پلاسما ذخیره‌ای نداشتیم.

بیشتر بخوانیم:
+ ایمنی بدن با اهدای پلاسما کاهش نمی‌یابد

این فوق‌تخصص بیماری‌های کلیوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند، تصریح کرد: از بین این بیماران ۶ بیمار بدحال کرونایی نیاز به تزریق فوری پلاسما در گروه‌های خونی B مثبت، و AB مثبت دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیشترین حجم از اهدای پلاسما در بیمارستان شهید بهشتی کاشان توسط کادر بهداشتی درمانی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۰ تا ۵۵ واحد پلاسمای اهدایی حدود ۴۰ واحد آن توسط کادر بهداشتی درمانی بوده است به نحوی که برخی حتی دو الی سه مرتبه نیز اهدای پلاسما داشته‌اند.

دکتر معینی‌طبا با بیان اینکه بانک پلاسمای کاشان نیاز مبرم به پلاسمای اهدایی توسط همشهریان به خصوص در فصل پاییز دارد، یادآور شد: قم و اصفهان به عنوان نزدیک‌ترین مراکز درمانی به کاشان هیچکدام پلاسما به کاشان نمی‌دهند و ما از همشهریان کاشانی عاجزانه می‌خواهیم افرادی که پیش از این مبتلا به کرونا شده و حدود یکماه از بهبودی آنها گذشته است برای درمان بیماران بدحال کرونایی پلاسمای خود را اهدا کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.