توصیه ما این است که افراد در هیچ تجمعی شرکت نکنند

«علی ماهر» معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرون تهرانکاشان فردا«علی ماهر» معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونا تهران تاکید کرد: ستاد ملی کرونا با هر تجمعی مخالف است، ولی اگر افراد علاقه دارند به صورت حضوری در مراسم‌های محرم شرکت کنند، این پروتکل که اجبار کرده تا افراد حداقل در فضای باز و در فاصله دو متری از هم باشند، کمک می‌کند تا انتقال ویروس به حداقل برسد، اما باز هم توصیه ما این است که افراد در هیچ تجمعی شرکت نکنند، چون هر تجمعی می‌تواند خطرناک باشد.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک، شستشوی مناسب دست‌ها و ایجاد فاصله‌ی دو متری با افراد باید در هر شرایطی رعایت شود. اگر این سه اصل رعایت نشود، موارد دیگر هیچ فایده‌ای ندارد. در هر حال اگر افراد در مراسم شرکت می‌کنند با دقت بیشتری موارد را رعایت کنند و حتما رعایت فاصله‌گذاری و دور شدن از فضای بسته را درنظر داشته باشند.

بیشتر بخوانیم:
+ هزینه تعلل تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا را دوباره مردم می‌پردازند؟

ماهر درباره دستورالعمل‌های مرتبط با مراسم عزاداری محرم گفت: اگر در این مراسم‌ها خطایی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی رخ دهد، طبق صحبت‌های استاندار تهران از طریق مقامات امنیتی و انتظامی برخورد صورت می‌گیرد، اما طبیعتا انتظار ما این است که خود مردم این موارد را رعایت کنند تا نیازی به این برخوردها نباشد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونای تهران در مورد خطر افزایش شیوع ویروس کرونا در پی سفرهای مردم در چند روز گذشته، گفت: اثر مسافرت‌هایی که مردم در این چند روز تعطیلی رفتند را در دو الی سه هفته‌ آینده خواهیم دید و احتمال ایجاد نگرانی زیاد است.

ماهر همچنین درباره وضعیت ساخت واکسن کرونا گفت: برای واکسن کرونا در ایران حداقل تا یک الی دو سال آینده باید منتظر بمانیم، اگر این واکسن در داخل تولید شود، می‌تواند در دسترس همه قرار بگیرد، اما فعلا در کشور تا کمتر از یک سال آینده نمی‌توان منتظر این واکسن بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.