طرح تشکیل «استان گلساران» تحویل هیئت ‌رئیسه مجلس شد

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان و آٰران و بیدگلکاشان فردانماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس از تحویل طرح تشکیل استان گلساران به هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم خبر داد.

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که یکی از مشکلاتی که ما در کشور داریم جدا از تحریم‌های بیگانه، تحریم‌های داخلی است، بخشی از این تحریم‌های داخلی را بروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: سازوکارهای اداری ما در این جنگ اقتصادی جواب نمی‌دهد؛ بروکراسی و شرایطی که وجود دارد باید تغییر کند.

ساداتی‌نژاد بخشی از این مشکلات اداری را مربوط به تقسیمات کشوری دانست و تاکید کرد: برای کاهش بروکراسی نیاز است تا چیدمان برخی از استان‌های کشور بررسی شود.

بیشتر بخوانیم:
+ «استان کاشان» به مجلس یازدهم موکول شد

وی با اشاره به اینکه طرح تأسیس استان گلساران به مرکزیت کاشان با ۳۲ امضاء تحویل هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شد، اذعان داشت: فرایند قانونی طرح استان گلساران که بسیار طولانی و پیچیده است را دوباره از اول شروع کردیم.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس همچنین گفت: طرح افزایش تعداد نمایندگان بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی که هر ۱۰ سال ۲۰ نماینده باید به مجلس اضافه بشود را هم به هیأت‌رئیسه مجلس تحویل داده شد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه طرح مکمل در مورد تعیین اختیارات فرمانداری‌های ویژه را نیز تحویل هیئت‌رئیسه مجلس دادیم، خاطرنشان کرد: فرمانداری‌های ویژه در دولت نهم پایه‌گذاری شدند و شکل گرفتند؛ اما هیچ اختیاری برای آن‌ها تعریف‌ نشده است فقط در حد یک تابلو و ویترین مانده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه بین فرمانداری کاشان و شهرها در استان دیگر هیچ تفاوتی در اختیارات وجود ندارد، افزود: برای طرح تعیین اختیارات فرمانداری‌های ویژه، با ۳۶ امضا اعلام وصول شد و فرایندهایش را پیش خواهیم برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.