داوطلبین اهداء پلاسما حتما با هماهنگی قبلی مراجعه کنند

دکتر محمد حاجی‌جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از داوطلبین اهداء پلاسما خواست پیش از مراجعه حضوری برای اهدای پلاسما، با شماره‌های ۵۵۴۴۴۰۱۶ و ۵۵۴۴۲۰۱۵ در ساعت اداری تماس گرفته و هماهنگ کنند.

به گزارش وب دا، دکتر محمد حاجی جعفری، ضمن قدردانی از کمک عالی اصحاب رسانه در تشویق هموطنان عزیز به اهدا پلاسما برای بیماران بدحال یادآمور شد: پیش از اهدا پلاسما، شرایط اهدا باید احراز شود که این امر توسط کارشناسان دانشگاهی با اخذ شرح حال پزشکی به صورت تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود:‌ پس از اخذ شرح حال، چنانچه شرایط اولیه حاصل بود، داوطلب اهدا جهت آزمایش‌های لازم به آزمایشگاه و در صورت قابل قبول بودن آزمایشات به واحد اخذ پلاسما معرفی می‌شود.

بیشتر بحوانیم:
+ تمامی مراحل پلاسمادرمانی در بیمارستان اخوان کاشان انجام می‌شود

دکتر حاجی‌جعفری تصریح کرد:‌ بیمارانی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند، ۲ تا ۴ هفته پس از بهبودی می‌توانند پلاسمای خون خود را برای درمان دیگر بیماران بدحال کرونایی اهدا کنند، و اهدای پلاسما به هیچ عنوان سطح ایمنی بدن را در مقابل ابتلا به کرونا پایین نمی‌آورد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ذخیره پلاسمای کاشان برای ادامه این روند درمان در منطقه اصلا مناسب نیست و بر این اساس از همشهریان عزیز می‌خواهیم که در صورتی که واجد شرایط برای اهدای پلاسما هستند نسبت به این کار خداپسندانه اقدام کنند.

وی گفت: تاکنون ۵۰ مورد پلاسما اهدا شده است که اکثر این موارد توسط کادر بهداشتی درمانی بوده است و در مواردی هم اهداکنندگان دو و حتی سه مورد پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.