نقد و بررسی مجله کاج سبز به میزبانی سرای طاق‌چشمه نوش‌آباد

نقد و بررسی فصل‌نامه کاج در سرا طاق‌چمه نوش‌آبادکاشان فرداسرای طاق‌چشمه نوش‌آباد پنج‌شنبه شب، در آیینی با عنوان «شب کاج» با حضور شماری از محققان و پژوهشگران تاریخ اجتماعی کاشان، میزبان نشست نقد و بررسی شماره چهارم فصل‌نامه کاج سبز بود.

به گزارش کانال «بوم و بر» در شب نخست از شب‌های فرهنگی طاق‌چشمه، با عنوان «شب کاج» با حضور تحریریه مجله کاج سبز و منتقدان و نویسندگان، علاوه بر پخش صدای محمود سادات بیدکلی، آقایان حسین خصاف، جواد قاضی، جابر تواضعی، میرمحسن طاهری و محمد مشهدی از زوایای گوناگون به نقد و بررسی شماره چهارم مجله کاج سبز پرداختند.

فصل‌نامه کاج و تاریخ شفاهی منطقه کاشان، چگونگی و تفاوت مدیریت صنعتی، مدیریت فن‌آورانه و نوآورانه‌ی صاحبان صنایع، اضلاع تاریخی اجتماعی و تاثیرات فرهنگی صنایع، مسائل حقوقی و سیاسی کارخانه، نیز کاستی‌ها و نقصان‌های این شماره از مجله کاج، بخشی از موارد بیان شده در این نشست بود.

بیشتر بخوانیم:
+ وقتی از کارخانه حرف می‌زنیم…

نارسایی و ناکارآمدی پاره‌ای از مصاحبه‌ها، کاستی متون و نوشتارهای تحلیلی، استفاده از عناوین و تیترهای ادبی در یادداشت‌های تاریخی، بی‌نظمی و عدم انسجام در چیدمان مطالب بخش ویژه، آشفتگی در صفحه‌آرایی، انتشار نامنظم فصلنامه کاج، عدم پرداخت به مسائلی چون سهام کارگران، باشگاه فرهنگی ورزشی کارگران، فروشگاه تعاونی کمک، کاستی یادداشت و مقاله درباره‌ی نقش زنان، حقوق کار و کارگران، بی‌توجهی به طبقه کارگر به عنوان یک طبقه اجتماعی موثر، اهم مواردی بود که توسط حاضران بیان گردید.

در بخش دوم نخستین شب از شب‌های فرهنگی طاق‌چشمه که با همیاری مخاطبان گرامی‌اش، تا پاسی از شب ادامه یافت محمود ساطع سردبیر و عطیه راد مدیرمسئول فصلنامه کاج سبز به نمایندگی از اعضاء تحریریه، با احترام و پذیرش آرا دیگران، دیدگاه خود را بیان کردند.

سرای طاق‌چشمه، بنایی تاریخی است که با کوشش دکتر محمد مشهدی نوش‌آبادی و فرزندان و دوستان گرامی‌اش، مرمت شده و دیشب، بیست و سوم امرداد ۱۳۹۹، نخستین شب فرهنگی این مجموعه تاریخی، اقامتی برگزار گردید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.