«عباسعلی سلیمانی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان

عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشانکاشان فردا «عباسعلی سلیمانی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق زاهدات به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان منصوب شد. وی اسفندماه ۹۷ از امامت جمعه زاهدان خداحافظی کرده بود.

«عباسعلی سلیمانی» زاده ۱۳۲۶ روستای امیرکلا منطقه انور شهرستان سوادکوه، دآنش‌موخته فقه و اصول و کلام در حوزه علمیه قم است.

وی تحصیلات ابتدایی خود را در روستای محل تولد گذرانده و سپس برای تحصیل علوم دینی ابتدا به قم، چند سال بعد حوزه علمیه کوهستان و سپس مشهد رفته است.

در سال ۱۳۴۶ به قم آمده و پس از تکمیل دروس مقدماتی، در سال ۱۳۴۹ در سن ۲۳ سالگى از دروس خارج فقه و اصول آيات عظام ميرزا هاشم آملى، گلپايگانى و وحيد خراسانى بهره برده است.

وی پس از پيروزى انقلاب در ۱۷ مهرماه ۵۹ به امامت جمعه بابلسر، و پس از آن در مهرماه سال ۱۳۸۰ به امامت جمعه زاهدان و نمايندگى رهبرى در استان سيستان و بلوچستان منصوب شد.

سلیمانی که سوم اسفندماه ۱۳۹۷ در نمازجمعه زاهدان از مردم این استان خداحافظی کرده بود، به تازگی به جای عبدالنبی نمازی به سمت نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان  منصوب شده است. عبدالنبی نمازی از یکم دی‌ماه ۸۵ به امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در کاشان منصوب شده بود.

گفتنی است تنها شهرستانی که نماینده ولی فقیه مستقل از مرکز استان دارد شهرستان کاشان است، و استان اصفهان تنها استانی است که دو نماینده ولی فقیه یکی در مرکز استان و یک نماینده مستقل هم در شهرستان کاشان دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا ۲۷ سال بعد مرحوم سید مهدی یثربی بود که در ۸ مهر ۱۳۸۵ در بیمارستان پارس تهران درگذشت و به حای وی عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.