۱۳۰ مورد اهدای پلاسما توسط شهروندان و کادر درمانی کاشان

دکتر محمد حاجی‌جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شهروندان و کادر درمان کاشان تاکنون ۱۳۰ مورد پلاسمای خون خود را به بیماران مبتلا یه کووید-۱۹ اهدا کرده‌اند

به گزارش اهل کاشانم؛ دکتر محمد حاجی‌جعفری پلاسمادرمانی را یک روش تایید‌شده و نه قطعی برای درمان بیماران بدحال کرونایی عنوان کرد و افزود: در این روش پلاسمای بیماری که قبلا کرونا گرفته و حدود یک‌ماه از بهبودی او گذشته است به بیمار بدحال کرونایی تزریق می‌شود.

وی یادآور شد: پادتن موجود در پلاسمای تزریق شده سبب افزایش مقاومت بدن بیمار مبتلا به کرونا می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ داوطلبین اهداء پلاسما حتما با هماهنگی قبلی مراجعه کنند

دکتر حاجی‌جعفری یادآور شد: بعد از اطلاع‌رسانی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و همچنین انعکاس در شبکه‌های اجتماعی حدود ۱۹۰ نفر از بیماران کرونایی بهبودیافته برای اهدای پلاسما با معاونت درمان دانشگاه تماس گرفتند.

وی با بیان اینکه از طرف دانشگاه نیز با ۱۰۰ بیمار کرونا مثبت بهبود‌یافته تماس گرفته شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۱ نفر به آزمایشگاه معرفی شدند.

حاجی جعفری با بیان اینکه تاکنون با آمار پرسنل درمانی و بهداشتی ۱۳۰ اهدای پلاسما داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: این تعداد برای ۶۵ بیمار استفاده شده است که بخش زیادی از آن‌ها خوشبختانه بهبود یافته و با حال عمومی مساعد مرخص شده‌اند.

وی ضمن دعوت مجدد برای اهدای پلاسما از شهروندان و همشهریانی که قبلا مبتلا به کرونا شده و حدود یک‌ماه از بهبودی آنان گذشته است، افزود: لازم است این شهروندان نوع‌دوست پیش از مراجعه با شماره تلفن‌های ۵۵۴۴۲۰۱۵ و ۵۵۴۴۴۰۱۶ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.