پایش ۲۶۹ واحد تولیدی در کاشان توسط اداره محیط زیست

اللهیار دولتخواه رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشانکاشان فردا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: ۲۶۹ واحد تولیدی در ۵ ماه گذشته مورد پایش اداره محیط زیست کاشان قرار گرفت.

به گزارش سراج، الهیار دولتخواه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در پنج ماه گذشته ۲۶۹ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان مورد پایش قرار گرفتند که ۱۳ مورد به شکوائیه منجر شده و تعداد رای‌های صادر شده از سال گذشته تا کنون ۲۱ مورد است.

دولتخواه از کشف سه قبضه سلاح غیرمجاز در سال‌جاری خبر داد و افزود: منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با وسعت ۶۰ هزار هکتار، دارای تنوع گیاهی و جانوری بالایی است و از سال ۸۹ جزو مناطق حفاظت‌شده کشور قرارگرفته است که ۱۳ متخلف صید و شکار در این ارتباط دستگیر شدند.

بیشتر بخوانیم:
+ دستگیری متخلفین باسابقه شکار در کاشان

وی همچنین به شناسایی رد پلنگ و صدای آن در این منطقه اشاره کرد و گفت: هنوز نتوانسته‌ایم این موضوع را مستندسازی کنیم و در تلاش هستیم با نصب دوربین‌های تله، نسبت به تصویربرداری و مستندسازی این مهم در منطقه اقدام کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان اعلام کرد: روزانه نزدیک به ۲۰۰ تن زباله از سطح منطقه در سایت پسماند واقع در ابوزیدآباد دپو و دفن می شود که اگرچه تاکنون اقدام‌هایی برای ساماندهی آن انجام شده اما هنوز وضعیت مناسب نیست و راهکار اصولی برای برطرف کردن این مشکل، جداسازی زباله‌ها از مبدا است.

وی با اشاره به تبدیل زباله‌ها به کمپوست در محل دفن زباله‌ها، اضافه کرد: انبار کردن حجم زیادی از این کودها خود مشکلات زیست محیطی به بار می‌آورد که باید از آن محل تخلیه شود و به فروش برسد.

دولتخواه با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته شاهد روزهای آلوده‌ای نبوده‌ایم، بیان کرد: ۸۵ درصد از روزهای کاشان به لحاظ آلودگی هوا از ابتدای سال‌جاری تا کنون سالم بوده و تنها چند روز حالت بحرانی و نیمه بحرانی داشتیم که آن هم در تیرماه به علت وجود ریزگردها بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.