نیاز به ۸ هزار بوئینگ ۷۴۷ برای ارسال واکسن کرونا به سراسر جهان

نیاز به ۸ هزار بوئینگ برای ارسال واکسن کروناکاشان فردا – در حالی که واکسن کرونا هنوز به مرحله آخر و تولید انبوه نرسیده، انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی می‌گوید ارسال و جابه‌جایی میزان مورد نیاز «واکسن کرونا» به سراسر جهان بزرگ‌ترین چالشی است که صنعت حمل‌ونقل هوایی در تاریخ خود با آن مواجه بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی؛ الکساندر دو جونیاک، مدیر اجرایی این انجمن گفته: برای جابه‌جایی میزان کافی واکسن به سراسر جهان، دستکم به ۸ هزار هواپیمای جامبوجت (بوئینگ ۷۴۷) نیاز است و این انجمن در حال کار بر روی یک طرح بین‌المللی است تا هماهنگی لازم را میان فرودگاه‌ها، ارگان‌های بهداشتی جهان و شرکت‌های دارویی ایجاد کند.

بیشتر بخوانیم:
+ کارآزمایی بالینی «واکسن‌ کرونا» آکسفورد «موقتا» متوقف شد

او می‌گوید انجام این عملیات هوایی، بدون برنامه‌ریزی از قبل، ممکن نیست و اکنون زمان این برنامه‌ریزی فرارسیده است.

همه هواپیماها برای انتقال واکسن مناسب نیستند. برای انتقال داروها معمولا به هواپیماهایی نیاز است که محفظ داخلی در دمایی بین ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد قابل تنظیم باشد.

علاوه بر این، برخی از واکسن‌ها ممکن است برای نگهداری به دمای زیر صفر نیاز داشته باشند که در این صورت تعداد کمتری هواپیماها برای جابه‌جایی وجود خواهد داشت.

گلین هیوز مسول بخش کارگو و محموله‌های انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی می‌گوید پروازها به مناطق خاصی از جهان از جمله برخی مناطق جنوب شرق آسیا حیاتی است، زیرا این کشورها توانایی تولید واکسن را ندارند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی حدود ۱۴۰ واکسن آزمایشی در سراسر جهان مورد آزمایش قرار دارند اما تاکنون تحقیقات بالینی هیچ کدام از آنها کامل نشده است. از این تعداد ۳۴ مورد آن در حال حاضر بر روی افراد آزمایش شده است. در میان آن‌ها، هشت واکسن در مرحله بسیار پیشرفته و سوم قرار دارند.

تا کنون ۷۶ کشور ثروتمند جهان متعهد شده‌اند به یک برنامه جهانی واکسن کرونا با هدایت سازمان بهداشت جهانی ملحق شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.