طرح ایمنی بازار بزرگ کاشان تصویب شد

نشست شورای فنی میراث فرهنگی کاشان و آران و بیدگلکاشان فردا – مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در نشست شورای فنی اداره میراث فرهنگی کاشان کلیات طرح ارتقای ایمنی بازار سنتی کاشان به تصویب اعضا رسید.

محمدعلی پیراسته افزود: در این نشست که مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، و متخصصین این حوزه نیز حضور داشتند، مدیر پیشگیری و مسئول ستاد فرماندهی سازمان به ارائه کلیات طرح ارتقای ایمنی بازار با محوریت شناسایی نقاط امن، راه‌های خروج اضطراری و سیستم اطفاء حریق (جعبه‌های آب آتش‌نشانی) پرداخت که در نهایت به تصویب اعضای شورا رسید.

بیشتر بخوانیم:
+ شورای فنی میراث فرهنگی کاشان و آران و بیدگل

پیراسته یادآور شد: بازار بزرگ و تاریخی کاشان به عنوان یک اثر ملی باستانی که در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده به سبب شرایط خاص، قدمت و فرسودگی از شرایط ایمنی مطلوبی برخوردار نیست و بدین سبب در صورت بروز آتش‌سوزی و یا حوادث دیگر، احتمال ایجاد خسارات و تبعات مالی و حتی جانی قابل ملاحظه در این مکان وجود دارد.

وی متذکر شد: طرح ارتقای ایمنی تهیه‌شده سازمان، ویژه بازار بزرگ کاشان با مشارکت تمامی کسبه و بازاریان محترم، کارشناسان سازمان آتش‌نشانی، شهرداری کاشان و اداره میراث فرهنگی قابلیت اجرایی و عملیاتی خواهد داشت.

شورای فنی میراث فرهنگی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، شنبه ۱۸ شهریور‌ماه در دوره جدید تشکیل و با دستور کار مشخص، کار خود را در این دو شهرستان آغاز کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.