باید گردشگری منطقه کاشان را از معبر به مقصد تبدیل کنیم

نشست برنامه‌ریزی مثلث گردشگری تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنزکاشان فردافرماندار کاشان با اشاره به جاذبه‌های فراوان گردشگری این شهرستان و منطقه تاکید کرد: منطقه کاشان باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی شنبه ۲۲ شهریورماه در نشست برنامه‌ریزی مثلث گردشگری تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز بیان کرد: با وجود تلاش‌هایی که برای جذب گردشگر انجام شده، اما هنوز ماندگاری آن‌ها در منطقه فرهنگی بزرگ کاشان کوتاه است.

بیشتر بخوانیم:
+ تدوین ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در تقویم گردشگری کاشان

وی نقطه مشترک گردشگری در سه شهرستان را در کنار اثرهای تاریخی و طبیعی، وجود مکان‌های دارای ظرفیت گردشگری مذهبی برشمرد و افزود: تهیه نقشه گردشگری مذهبی و بقعه‌های متبرکه باید به صورت مشترک در دستور کار قرار گیرد.

مرتضایی تاکید کرد: برای جذب و ماندگاری گردشگران در این منطقه ضرورت دارد برنامه‌های هفتگی تعریف و ارائه شود تا گردشگران بتوانند همه وقت خود را برای دیدن از اثرهای طبیعی، تاریخی و مذهبی پر کنند.

وی همچنین حضور بیش از پیش بخش خصوصی در عرصه‌های گردشگری را خواستار شد و اظهار داشت: برای فراهم شدن این مهم، کارگروه مشترک گردشگری سه شهرستان باید تشکیل شود.

فرماندار کاشان اضافه کرد: باید همه جاذبه‌های گردشگری منطقه شامل تاریخی، طبیعی و مذهبی شناسایی و شناسنامه‌دار شوند و همچنین بانک اطلاعاتی از آیین‌ها، آداب و رسوم‌ خاص، سوغات، صنایع دستی و مرکزهای فروش نقاط شمالی استان اصفهان تهیه و تدوین شود.

وی همچنین تاکید کرد: افزون بر مدیران و مسئولان در این کارگروه، نمایندگانی از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه گردشگری، هتل‌داران و خانه‌های بوم‌گردی، سفره‌خانه‌های سنتی نیز حضور داشته باشند.

نزدیک به چهار هزار اثر تاریخی، طبیعی و معنوی با ارزش تا کنون در شهرستان‌های کاشان، نطنز و آران و بیدگل شناسایی شده است که از میان آن‌ها بیش از ۵۰۰ مورد تا کنون در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.