دستور تعطیلی فوری سفره‌خانه‌‌ها و رستوران‌های متخلف صادر شد

دکتر سید علیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از نامه به وزیر بهداشت برای تعطیلی دو هفته‌ای مراکز غیرضروری و جلوگیری از ایجاد اجتماعات خبر داد.

دکتر سیدعلی رضا مروجی در گفت‌وگو با کاشان فردا گفت این درخواست ایجاد این محدودیتها به صورت مشترک توسط چهار دانشگاه علوم پزشکی منطقه 7، یعنی دانشگاه های کاشان، اصفهان، شهر کرد و یزد مطرح شده اما ما به وزیر هم نامه زدیم تا در سطح ملی دنبال شود.

وی افزود این درخواست روز شنبه در جلسه شورای اداری نیز مطرح شده و امیدواریم استانداری و سایر مسئولان برای اجرای آن همکاری لازم را داشته باشند.

مروجی درباره نظارت بر ایجاد تجمعات و اجرای پروتکل‌ها در سفره خانه ها و رستورانها گفت از قوه خانه ها و سفره خانه ها و رستوران ها بازدید داریم و بر اساس اختیارات خودمان به ناظران بهداشت اجازه داده ایم که مراکز متخلف در محل به صورت موقت تعطیل شود که این تعطیلی یک روز تا دو روز هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی درباره تجمعات عزاداری اربعین گفت: هرگونه تجمع و به هر مناسبت زمینه دانتقال ویروس را فراهم می کند. پرسنل ما بسیار بسیار محدود است و روز و شب می دوند. روز عاشورا همکاری داشتیم که بیست و چهار ساعت نخوابید و مشغول نظارت بر عملکرد هیئات بودند. با سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه هماهنگی داریم؛ اما آنچه مهم است همکاری مردم است.

 

مروجی تصریح کرد: ما در شرایطی که قرار داریم که فرصتی برای توصیه نیست و باید قاطعانه با افراد متخلف برخورد شود. امام جمعه هم در جلسه شورای اداری بر این موضوع تاکید کرده اند. پروتکل‌ها هم خیلی شفاف است و در آن آمده که باید با افراد متخلف چگونه برخورد کرد. قوه قضائیه و نیروی انتظامی و فرمانداری همکاری خوبی با ما دارند و مردم هم باید بپذیرند که در صورت تخلف برخورد خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: تا وقتی پذیرش مردمی نباشد و مردم نپذیرند که رعایت کردن پروتکل‌ها و محدودیتها به نفع آنها است در مهار کرونا موفق نخواهیم بود. باید قانون پذیر باشیم.

وی درباره شباهت نمودار شیوع کرونا در قم و کاشان گفت: ما در نمودار شیوع کرونا شبیه قم بوده ایم فقط در بحث فوتی ها ما موفق تر عمل کرده ایم. همکاران ما در جبهه درمان و شناسایی سریع بیمار در حوزه بهداشت موفق بوده اند. یعنی نمی گذارند بیمار بدحال شود تا کارش به بیمارستان کشیده شود. قسمت بهداشت سریع شناسایی می کند و در بیمارستان هم همکاران ما از جان مایه می گذارند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.