اهدا دستگاه «پلاسمافرز» به بیمارستان بهشتی کاشان

پلاسما درمانیکاشان فردا – دستگاه «پلاسمافرز» توسط خیر سلامت «جواد کتابچی» به قیمت ۹۰۰ میلیون تومان تهیه و در هفته آینده تحویل بیمارستان شهید بهشتی کاشان می‌شود.

حسین بوجاری پزشک و فعال اجتماعی درباره کارایی این دستگاه گفت: دستگاه پلاسما فرز به غیر از کاربردهای معمول خود، در بحران «کرونا» نیز جهت آماده‌کردن اهدا پلاسمای فرد مبتلاشده به کرونا که بهبود یافته و محتوی آنتی‌بادی ضد ویروس کرونا هست، کاربرد دارد. که دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این مورد سرآمد کشوری است و بیماران بسیاری با این پلاسمادرمانی نجات یافته‌اند.

بیشتر بخوانیم:
+ ۱۳۰ مورد اهدای پلاسما توسط شهروندان و کادر درمانی کاشان

در استفاده از این دستگاه؛ فرد اهداکننده پلاسما در کنار دستگاه قرارگرفته و سیستم گردش خون او با دستگاه مرتبط می‌شود و در عرض یک و نیم ساعت پلاسمای خون به اندازه لازم از خون او جدا می‌گردد و بقیه اجزا خون از جمله گلبول‌های قرمز به گردش خون فرد بازگردانده می‌شود.

این پلاسمای تازه و گرم بلافاصله به بیماری که تناسب گروه خونی هم دارد، تزریق می‌شود و این آنتی‌بادی اهدایی از همان لحظات اول علائم بهبودی را بروز می‌دهند که تا سه تا پنج روز تکمیل می‌شود.

سرآمدبودن کاشان در این روش درمانی مرهون وجود اساتید فرهیخته دانشگاه و اهداکنندگان پلاسما می‌باشد و بیماران بهبودیافته که طبق آزمایشات لازم مجاز به اهدا پلاسما می‌باشند،‌لازم است به شکرانه به‌دست آوردن سلامتی خود در اهدا پلاسما به‌طور جدی به میدان بیایند و بدانند خیلی زود مجددا آنتی‌بادی لازم دوباره در پلاسمای خونشان تشکیل می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.