نسخه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای مهار کرونا

درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی از فرمانداران کاشان و آران و بیدگلکاشان فردا – همزمان با افزایش تعداد قربانیان و مبتلایان به کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در نامه‌ای خطاب به فرمانداران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خواستار اعمال محدودیت جدی برای جلوگیری از همه‌گیری کرونا شد.

به گزارش مشکات آنلاین؛ این درخواست پس از آن مطرح شد که جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی منطقه کاشان و آران و بیدگل حاضران در جلسه پذیرفتند درخواست‌های دانشگاه را اجابت کنند.

در این جلسه سید جواد ساداتی نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی نیز از مسئولان شهرستان خواست با محوریت دانشگاه دستورات مربوط به مقابله با کرونا را اعمال کنند.

دکتر «سیدعلی رضا مروجی» در این نامه به صورت صریح بر لزوم تعطیلی هیئت‌های مذهبی، مساجد، اماکن مذهبی، آموزشی، گردشگری و توریستی و ورزشی اشاره کرده و خواستان نظارت جدی بر عملکرد واحدهای صنفی شده و بر ضرورت برخورد با متخلفان تاکید کرده است.

متن درخواست‌های رئیس دانشگاه بدین شرح است:
اصناف از طریق اصناف و اتحادیه‌ها موظف گردند با مراجعه به سامانه الکترونیک salamat.gov.ir کد رهگیری دریافت کرده و از فعالیت واحدهایی که کد رهگیری ندارند جلوگیری شود.

بازدیدهای مشترک با حضور نماینده دادستان، تعزیرات حکومتی، اداره صمت و بازرگانی و اطاق اصناف استمرار یافته و گزارش هفتگی آن به مراکز بهداشت شهرستان ارسال گردد.

واحدهایی که با اخطاریه‌های صادره توسط کمینه مشترک توجهی ننمایند توسط اعضای کمیته تعطیل موقت گردد.

کلیه فعالیت‌های تجمعی، برگزاری مراسمات (مخصوصا دهه آخر صفر) و غیره تا اطلاع ثانوی تعطیل گردد.

کلاس‌های حضوری کلیه مدارس و آموزش‌گاه‌های خصوصی، غیرانتفاعی، نمونه مردمی و غیره به مدت دو هفته تعطیل و آموزش به صورت مجازی ادامه یابد. در صورت تخلف بلافاصله نسبت به تعطیلی مراکز مربوطه اقدام گردد.

کلیه اماکن متبرکه، آرامستان‌ها، مساجد و غیره به مدت دو هفته تعطیل گردد.

کلیه فعالیت‌های توریستی و گردشگری در سطح منطقه تا اطلاع ثانوی تعطیل گردد.

کلیه فعالیت‌ها در اماکن ورزشی، استخرهای شنا در سطح منطقه تا اطلاع ثانوی تعطیل گردد.

بانک‌های سطح منطقه موظف گردند به طور مستمر نسبت به گندزدایی دستگاه‌های خودپرداز اقدام نموده و تدابیر لازم برای ضدعفونی دست مراجعین پس از انجام عملیات مالی اتخاذ گردد.

اداره صمت نسبت به گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و راه‌اندازی کمپین «از خانه بخریم» به منظور ترغیب مردم به انجام فرایند خرید از طریق فضای مجازی اقدام نمایند.

دفتر صدا و سیمای کاشان نسبت به اطلاع‌رسانی و آموزش‌های عمومی و استفاده عمومی از فروشگاه‌های اینترنتی و راه‌اندازی «کمپین از خانه بخریم» به منظور ترغیب مردم به انجام فرآیند خرید از طریق فضای مجازی با استفاده از پتانسیل کلیه ادارات اقدام نمایند.

ارتباط مستمر سفیر یا نماینده هر سازمان و اداره، با مراکز بهداشت شهرستان‌ها جهت دریافت محتواها و رسانه‌های آموزشی در زمینه پیشگیری از کرونا و انتقال آموزش‌ها به کلیه کارکنان برقرار گردد.

کلیه ادارات و نهادها موظفند گزارش عملکرد خود را در زمینه اقدامات فوق در پایان هر هفته به فرمانداری‌ها و مراکز بهداشت در سطح شهرستان ارائه نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.