به احترام دکتر زارع، باری از دوش کادر درمان برداریم

محمدعلی خرمی مشکانیکاشان فردا – محمدعلی خرمی / دکتر محمد زارع هم به جمع همان حدود دویست پزشک و پرستاری پیوست که جانشان را گذاشتند تا جان هم‌وطنان را نجات دهند.

از همین امروز فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی از پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها و مسئولان پر شده است.

هنگام نوشتن این یادداشت از حال و هوای کاشان اطلاعی ندارم، اما قابل پیش‌بینی است که در این چند روز خیابان‌ها و میدان‌های شهر پر شود از بنرهایی که روی آن تصویر خندان دکتر زارع با عنوان شهید مدافع سلامت نقش بسته است.

واقعیت این است که همه این پیام‌ها و پلاکاردها، نه خسارت فقدان این پزشک متعهد را جبران می‌کند، و نه برای او و یا هم‌سنگران در قید حیاتش منفعتی دارد.

احترام به روح شهید فقط این نیست که پیام تسلیتی توسط یک مسئول یا کارمند تهیه و توسط کارمند یا کارمندانی دیگر منتشر شود. احترام به روح شهید یعنی تلاش برای تحقق اهداف او.

مدافعان سلامت جان دادند تا کرونا را شکست دهند؛ وزیر، نماینده مجلس، فرماندار، شهردار و همه مسئولان و شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی و سیاسی که می‌خواهند به روح دکتر زارع و شهیدان ادای احترام کنند، در این روزهای بحرانی کاشان گامی بردارند تا عزیز دیگر قربانی این ویروس نشود.

مسئولان در کنار پیام‌های تسلیت وظائف‌شان را در جلوگیری از برگزاری تجمعاتی که این روزها در کاشان با رنگ و لعاب‌های مقدس و غیرمقدس در حال شکل‌گیری است، انجام دهند تا باری از روی دوش کادر درمان کشور برداشته شود.

احترام به شهید زارع یعنی اجرای همان درخواست‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از فرمانداران و مسئولان ادارات برای کنترل بحران کرونا. چقدر این درخواست‌ها در شهرهای کاشان و آران و بیدگل اجرا می‌شود؟

کاش در کنار این تسلیت‌ها و همدردی‌ها، همه دست در دست هم می‌دادیم تا، زارعی دیگر از دست نرود و روح شهدای مدافع سلامت از تحقق خواسته‌شان شاد گردد.

از این نویسنده:
+ از شماست که بر ماست

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.