ساماندهی کویر مرنجاب آران و بیدگل آغاز شد

ساماندهی کویر مرنجاب آغاز شدکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل از آغاز طرح ساماندهی کویر مرنجاب با مدیریت شهرداری آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید حسین چاکری پنج‌شنبه ۸ آبا‌ماه در حاشیه آغاز این طرح به ایرنا گفت: مرحله نخست ساماندهی کویر مرنجاب امروز با اقداماتی مانند پاک‌سازی و زیباسازی ورودی، تعبیه سطل‌های زباله، تهیه بسته‌های فرهنگی برای ارائه به گردشگران، آب‌پاشی مسیر به منظور جلوگیری از ایجاد گرد و غبار، نصب بنرها و تابلوهای هشداری و معرفی منطقه مرنجاب انجام شد.

وی بیان کرد: تب‌سنجی گردشگران، توزیع ماسک و بسته‌های نمک دریاچه نمک هم به صورت رایگان در ورودیه مسیر کویر مرنجاب انجام می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ «محمدرضا گلزار» که هفته پیش مرنجاب بود، کرونا گرفت

چاکری اضافه کرد: در اقدامی دیگر به گردشگران ورودی به منطقه مرنجاب، پاکت‌های زباله داده می‌شود تا در صورت برگشت و تحویل زباله خود در ورودی، هدایایی تحویل بگیرند.

وی به تصاویر انتشاریافته در فضای مجازی از تلف‌شدن یک راس کل وحشی اشاره کرد و اظهار داشت: گردشگرانی که به محیط زیست و منابع طبیعی منطقه آسیب برسانند، با هماهنگی نهادهای مربوطه شناسایی و برای اعمال قانون به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند؛ چنان‌که در مورد اخیر هم به همین‌گونه برخورد شد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه پیش از شیوع ویروس کرونا، سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.