بازگشت مادر باردار به زندگی بعد از شكست كرونا

۴۰ روز مبارزه نفس‌گیر مادر باردار با کروناکاشان فردا – رئیس بیمارستان شهيد بهشتي كاشان اعلام کرد: مادر باردار كاشاني كه به كرونا مبتلا شده بود، پس از جدال و شكست اين بيماري به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش وب دا، دكتر ابوالفضل شجاعي افزود: این مادر كه حاملگي سوم خود را در سن ۳۴ سالگي تجربه می‌کند پس از ابتلا به كوويد ۱۹، سی‌ام شهریورماه گذشته در هفته ۲۶ بارداري در بخش آي سي يو بیمارستان بستري مي‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ نجات جان مادر باردار مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما

دکتر شجاعی ادامه داد: وضعيت جسماني اين مادر باردار به دليل بدحال بودن، «اینتوبه» شده و پس از ۲ هفته تلاش بي‌وقفه و دلسوزي كادر درمان، مسئولين بيمارستان و پيگيري كارشناسان واحد مامايي معاونت درمان دانشگاه علوم سزارين شده و نوزاد پسر وی با وزن یک کیلو ۱۰۰گرم به دنيا مي‌آيد.

وی گفت: اين مادر پس از بستری و سزارین دو هفته بعد از آن تا ۱۰ آبان‌ماه (حدود ۴۰ روز)  به دستگاه ونتيلاتور وصل بوده و خوشبختانه در این تاریخ با بهبودی نسبی از ونتیلاتور جدا و در حال حاضر حال عمومي وي خوب است و براي بهبودی کامل تحت نظر قرار دارد.

وي يادآور شد: تعداد بيماراني كه به دلايل مختلف اينتوبه شده و مجددا به زندگي باز مي‌گردند، بسيار كم و چيزي شبيه به معجزه است.

لوله‌گذاری نای یا «اینتوبه» کردن به معنای قرار دادن یک لوله انعطاف‌پذیر در داخل نای است. زمانی که بیمار به تنفس مکانیکی نیاز دارد و یا برای جلوگیری از ورود هر نوع مایع، ترشح، جسم خارجی و یا برگشت محتویات گوارشی به مجاری تنفسی)، انجام این کار توسط پزشک دستور داده می‌شود.

اینتوبه در اتاق عمل و یا در شرایط اورژانس انجام می‌گیرد. سپس با کمک لارنگوسکوپ (حنجره‌بینی) با لوله تراشه مناسب لوله‌گذاری انجام می‌شود. پس از اطمینان از اینکه لوله داخل نای قرار گرفته‌ است، لوله ثابت‌شده و انتهای آن به ونتیلاتور وصل می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.